Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

02 april 2006

Fartlek a la Beisbroek

Deze week een artikeltje gelezen over fartlek training, de vaartlek zoals da zo leuk heet in het nederlands. Dat wou ik wel eens uitproberen. Op zondagmorgen echter train ik graag in Beisbroekbos, met een enthousiaste meute lopers, de beisbroeklopers. Da's een leuke groep, die wekelijks op dezelfde manier loopt: een uurtje allemaal samen, de vrouwen bepalen het tempo. Intussen kunnen de fanatiekelingen soort ommetoertjes maken, ietsje sneller lopen om dan de groep weer bij te benen. Na een uurtje mag je je eigen tempo gaan bepalen, richting Tudor, over een brug, en zo terug naar het vertrekpunt, in totaal goed voor 17 km.

Dat dus gedaan vanmorgen, en tijdens het eerste uurtje een blokje voluit. Dan rustig tot aan de grote ronde en dan fartlek gewijs gelopen gedurende enkele kilometertjes, het ging immers ietsje op en af, zowel op kiezeltjes, bosgrond als gewone weg. Heel afwisselend dus. Het tempo dan geleidelijk opgevoerd en afgezwakt, aangepast aan 't parcours, om dan de laatste 3 km heel rustig uit te lopen in gezelschap van de verstandige, trager lopende en van de natuur genietende mensen, al ging het er soms wel wat hilarisch aan toe, er was iets met een oude dame met bloemenkleedje, brede kont, witte sokken en een aldi-zakje... Om maar te zeggen dat er wat afgelachen werd.

Vanaf morgen knijp ik er ook een paar dagjes tussenuit, dus mss wordt de blog enkele dagen niet aangepast, maar lopen en fietsen blijft er alleszins bij, moet ook mn moeder begeleiden bij haar eerste looppasjes. Verder genieten van de paasvakantie, voor zover dat kan met examens voor de deur. En ons voorbereiden op de Prestoloop op paasmaandag, waar ik toch wel eens voluit wil gaan, eens zien hoe ik die paar weken training verteer.

Groetjes

Achieltje

1 Opmerkingen:

  • At 9:28 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ik ben blij dat ik bij de verstandige mensen wordt gerekent.

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog