Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

14 augustus 2007

De fietsende loper/Lopende fietser

Na een behoorlijk lange rustperiode ben ik er weer ingevlogen. 1 augustus was het sein om de trainingen weer te hervatten. Tussen 22 juni (Nacht Van Vlaanderen) en toen werd niet gelopen, niet gefietst, enkel gewerkt, vergaderd, op kamp gegaan... Vergaderingen en kamp met de nodige late uurtjes en nee, geen druppel Leffe (Duvel des te meer...). Zoals u kunt zien, na het kamp was zelfs de clown (die verdacht veel op mij leek...) uitgeteld...


Alles zorgde ervoor dat de weegschaal weer dreigde de cijfers aan te geven die ik liever vermijd... Dus werd het tijd om er deftig in te vliegen. Toch heb ik tot nu toe amper gelopen, een keer 7 km aan traag tempo, meer niet. Maar m'n stalen ros is bereden als nooit tevoren. Een paar rustdagjes (door bijv nachtdiensten) uitgezonderd, reed ik behoorlijk veel, zelfs in de ardennen gaan trainen, waar ik eens 75 en eens 105km afmaalde. Ook de week erna constant kilometeraantallen rond de 70km. En dat doet goed, weer zo fietsen als vroeger. Kilometertjes malen, uurtjes trainen zonder de knietjes al te veel te belasten, minder gevaar voor blessures, want na NVV speelde m'n knie toch wat teveel op naar m'n zin.

In elk geval zit ik boordevol gekke sportieve ideetjes, die ik nog niet met de rest van de wereld zal delen, 'k wil er nog genoeg plezier aan beleven moest het me lukken, en niet teveel spijt moest ik er alsnog niet in slagen...

Binnen 9 dagen wordt op educatief gebied de volgende stap gezet, die dag is er een infosessie voor de werkstudenten van KU Leuven. Allerlei info over zelfstudietoestanden, Toledo-platform om via 't net te studeren en studies in goede banen te houden en een rondleiding aan m'n toekomstige universiteit. Ben eens benieuwd of de "studiegoesting" nog altijd even groot zal zijn als ik weet over welke pakken werk het gaat...

Gegroet u allen, en tot op een van de najaarswedstrijden...

Achieltje

Labels: , ,

5 Opmerkingen:

  • At 1:22 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    is triathlon één van die dromen birger ? hmmm...

     
  • At 1:51 a.m., Blogger Kelly zei…

    Ik wens je op sportief en educatief gebied alvast alle succes...
    Als je ergens voor gaat zal je het bereiken ook...zo goed ken ik je wel!
    Groetjes x

     
  • At 1:08 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    ps: de gelijkenis is treffend !

     
  • At 8:42 p.m., Blogger http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei…

    EINDELIJK ZEG !! dacht daj dood lag en an de foto te zien scheelde het niet echt heel veel ;-)en euuuuh veel sukses é jong

     
  • At 10:48 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Die sportieve ideetjes zijn volgens mij niet moeilijk te raden. Nen goeie loper die veel fietst... Zou je op 16 september niet meedoen met de Duatlon in Tielt? http://www.duathlontielt.be/

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog