Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

06 juni 2007

My first century-break

M'n allereerste break boven de 100!!! Jammergenoeg niet in het snooker, nee, maar dit berichtje, dat ik nu met eigen vingers typ, en u nu met eigen ogen leest, is het honderdste berichtje op deze weblog. 26 maart 2006 begon ik eraan, toen goeie 76 kg zwaar, het gewicht op peil houden door 60 dagen later de marathon van Luxemburg te gaan lopen in gezelschap van oer-blogger Koen en Johan van Loock. Nu, 100 berichten later, staat het weer in het teken van een nakende marathon, en ja, ook nu is een van de twee kompanen van destijds er weer bij. Ook Koen zal er zijn in de Nacht van Vlaanderen, nu nog 16 dagen aftellen. Hopelijk is het weer zo plezierig als toen, al zou ik niet zo tevreden zijn moest ik dezelfde tijd (3u54) lopen als toen. 't Mag gerust een groot halfuur sneller.

Positief in dit berichtje: Joop verlaat stilaan m'n (verre van) atletisch lichaam, enkel z'n de allerkleinste neefjes van hem irriteren nog wat, maar na het weekendje rust (geen Zwevezele en Mc Bride dus) ben ik maandag rustig weer begonnen met 2u badminton. Gisteren rustig 10km gelopen, hartslag nog beetje te hoog (150 gemiddeld, amper 9.5 per uur). Vandaag wou ik eens deftig doorlopen, op Garmin workout ingesteld, 2km inlopen, 500meter tss 16 en 17 per uur, 500 m rust, 5 keer 1000m tss de 16 en 17 per uur, telkens 500m rust ertussen, en dan nog wat uitlopen. Tijdens herhaling 4 en 5 had ik het wat moeilijk in de tegenwind, zodat ik er nog een zesde 1000 en een afsluitende 500 heb bijgelapt met de wind vanachter. De recuperatie is verre van je dat, moet bijna wandelen om het weer op het gewenste niveau te krijgen. Al moet ik eerlijk toegeven dat 17 per uur net iets boven mn mogelijkheden ligt op dit moment. Volgende keer iets minder enthousiast zijn. Al deed het wel eens deugd om door te lopen, je kent wel dat gevoel, gewoon doorlopen, naar niets omzien en dan bijna doodvallen...hihi.

Ondertussen heb ik ook een noodplan in gedachten. Wegens het missen van Zwevezele en Mc Bride heb ik op Joggings.be eens gekeken, en zondag (m'n enige vrije dag in twee weken) is er in Vlezenbeek een halve marathon. Het zou dus wel eens leuk zijn om die te lopen bij wijze van test. Zal het alleszins in overweging nemen.

En nu snel naar 't werk,

Groetjes

Birger

Labels: , ,

7 Opmerkingen:

  • At 1:35 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    welkom in de club van mister 100!

     
  • At 4:34 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Applaus, (althans in het snookerwereldje komt er toch applaus wanneer de referee one hundred of meer aangeeft). Goed dat ge weer aan't genezen zijt Birger.

     
  • At 11:04 p.m., Blogger Jogginggirl zei…

    proficiat met uw +100 schap...
    Aan 1000 moogt ge uw prijs afhalen !

     
  • At 11:44 p.m., Blogger Johan zei…

    Luxemburg... dat was de moeite hé.
    Succes tijdens de nacht. Joop zal wel niet te veel schade hebben aangericht.

     
  • At 12:00 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    100....zijn toch een hoop woorden...

     
  • At 9:25 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Als je een half uur rapper loopt, dan moet je natuurlijk ook een half uur langer wachten om samen een Leffe te drinken hé!!!

     
  • At 10:28 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Proficiat, Birger !
    Blog én loop zo verder, zou ik zeggen ! Succes met de verdere voorbereiding op je Marathon..

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog