Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

02 mei 2007

Op naar dé Nacht

Gisteren opnieuw gelopen, voor 't eerst na m'n Ardense uitstap. Tussenin had ik al wel paar avondjes op dode eendjes gaan slaan (lees: badminton) maar kwist toch niet goed wat ik mocht verwachten op een wedstrijdje van 10km. 's Morgens dan ook eerst vroegdienst doen, en dan recht van 't werk naar de inschrijvingstafel. De "sportmaaltijd" bestond uit kip met onbenoemd sausje, broccoli en gebakken aardappelnootjes, plus ne dame blanche ter ere van de feestdag.

De hitte is nu ook niet bepaald m'n vriend, en m'n vriend Garmin was ook spoorloos, dus besloot ik (nou ja, besluiten, kon niet anders) voor het eerst in jaren weer eens op gevoel te lopen, zonder de tikker te volgen. Rustig starten was m'n voornemen, dit ook gedaan, aangesloten bij mensen die me de vorige wedstrijden voorbij snelden voorbij halfweg, om na 5km door te komen in exact 20min. 't Zag er goed uit, al kreeg ik 't wel zwaar, zeker met die warme omstandigheden, al stond er in 't blote wel een stevige bries, die voor wat afkoeling en vooral vertraging zorgde. Laatste twee dan toch nog doorgesjeesd en binnengekomen in 40'37". Heel tevreden hiermee, zonder veel moeite, op reserve gelopen, uit angst voor moeder de Zon, en vooral de slagen die ze durft uit te delen.

Waren er ook Vince, die anderhalve minuut voor me binnenkwam, na me voorbij te steken na km3. Blijkbaar was ik dus toch iets te snel weg, als hij me daar pas passeert. Andere, nog sterkere man die ik tegenkwam: Koen, die bij wijze van training in de 50 gestart was, en losjesweg 30km trainde, aan een tempo waarbij hij binnen de 4u zou zijn op de marathon... Dat ziet er goed uit voor hem. Ook Disrun Filip en zijn Anke waren er om de 50 te bedwingen.

Vooruitzichten nu: kortbij Dwars door Brugge, St Rembertcorrida. Om dan langere termijn te bekijken naar Mc Bride Run, waar ik een tijd tss 1u25 en 1u27 wil lopen, en dan wordt het uitkijken naar de Nacht van Vlaanderen, 22 juni. M'n PR op de marathon moet er nu maar eens aan. Kheb nog een kleine 2 maanden, dus er kan nog wat snelheid gekweekt worden.

Overigens, in m'n allereerste posts, en een van de redenen waarom deze blog en 't lopen weer begon, had ik het over m'n gewicht, toen tot 78kg uit de pan geswingd... Vanmorgen me nog eens gewogen, 69,6 kg... Dat betekent nog maar weinig verwijderd van mn gewicht toen ik als wielrenner de hoop vulde (65 tot 67 kg). Da kan alleen maar goed zijn voor wat komen gaat...

Groetjes

Achieltje

Labels: , ,

3 Opmerkingen:

  • At 6:09 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    dat PR is nu al bijna geschiedenis!

     
  • At 6:09 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    dat PR is nu al bijna geschiedenis!

     
  • At 6:12 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    btw ... kan je mij ne keer een berichtje sturen met je mailadres ... ik wil zo snel mogelijk onze inschrijving voor de Haagse 12 uur in orde brengen en heb nog wat details nodig. Thx!

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog