Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

14 januari 2007

Oude zak

Tjah, zo eens per jaar komt m'n pensioen een jaartje dichterbij... Vrijdag was het weer van dattum, weerom een jaartje erbij op de teller. Weer een jaar rijper op de marathon. 24 jaar mag ik nu overal in gaan vullen, volgend jaar dus jubilee. Stel, kwil volgend jaar op m'n 25ste verjaardag m'n 25ste marathon lopen, dan hoef ik er in de 362 dagen die me resten nog 20 te lopen, laat ons zeggen om de twee weken eentje... Hmm, zot ben ik, maar zo zot niet, lol.

Alle gekheid op een ouder wordend stokje. Met nog 17 dagen te gaan als student beginnen de plannen te komen over wat er zo na de werkuren gedaan zal worden. Trainen we ons Martin "Wolfie" Adams-gewijs een dartsbierbuik? Of proberen we ons te behoeden voor de midlifecrisis die andere mensen blijkbaar meemaken als ze rond hun 45ste gaan beseffen dat ze hun jeugdige conditie hebben kwijtgespeeld? Nu, in het geval Martin Adams (50 jaar ondertussen), zou ik het nog zo erg niet vinden. (Martin werd deze avond wereldkampioen darts en won daarmee 70.000 Engelse pond) Toch ben ik de mening aangedaan dat ik beter m'n gewicht niet uit de pan laat swingen, en m'n jeugdig voordeel probeer te verzilveren in een actievere sport.

En zo komen we naadloos tot de trainingsijver die hier de laatste week aan de dag werd gelegd. Tussen het stage doen, eindwerkschrijven en studeren door reed ik een tweetal keer anderhalf uurtje met de crossfiets. Hartslag lekker rustig. Bij stormweer buiten installeerde ik m'n fiets op de rollen om met een dvd'tje (Garfield, The Movie) lekker soepeltjes anderhalf uurtje de benen los te gooien en me lekker 't zweet in te rijden. Zelfs vrijdag (op m'n verjaardag dus), voor ik naar een feestje trok, zat ik nog een uurtje op de fiets (Stuk van de film Teamspirit). Zaterdag werd dagje rusten (beetje flauwtjes), en vandaag, zondag, werden er onder een stralend winterzonnetje een 57-tal kilometertjes gereden met een groep hier uit de buurt. Stevig gemiddelde voor een mens met mijn conditie (29.6 gemiddeld). Maar zo weten we dat we nog wel beetje kunnen fietsen, dus er is nog hoop...

Morgen het eerste examen, cliëntgerichte visie, psychosenzorg. Handig, want heb net enkele weken stage gelopen op een afdeling psychosen, praktijkvoorbeelden zullen dus makkelijk gegeven worden, ben er redelijk gerust in.

Mylords, mylady's, u hoort nog van mij

Achieltje

11 Opmerkingen:

  • At 8:59 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Hé ouwe ... nen dikke proficiat hé!
    Trouwens ... Wolfie heeft niet zoveel verdiend hoor: toen hij de rekening kreeg voor zijn bierverbruik tijdens het WK bleek dat hij nog 7£ moest opleggen.

     
  • At 1:52 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Gefeliciteerd!!!! En heel veel succes met je examens.

     
  • At 2:11 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Dag lieverd,

    Via deze weg wil ik je nogmaals feliciteren met je 24ste verjaardag en je heel veel succes wensen in de examens. Je bent er bijna vanaf!

    Ik nu al heel trots op jou!

    LY

    Maaike

     
  • At 6:14 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Proficiat met je verjaardag ... veel succes met je examens!! Pinten drinken is dus voor na je proeven????

     
  • At 6:59 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Bitter jong noemen ze dat.
    Suc6 met je examens man.

     
  • At 7:00 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Sorry, foute web-page.

     
  • At 10:46 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    hee Achieltje! gefeliciteerd man!! en je bent nog zoooo jong!!
    succes met je examens!

     
  • At 11:08 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Met terugwerkende kracht alsnog van harte met het bereiken van je 24-ste mijlpaal.

     
  • At 8:16 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Toch nog rap voor een O.Z. ;-))
    Michael

     
  • At 9:39 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    24... das het aantal flesjes Jupiler in een bak ! Mooi getal dus, congratz !

     
  • At 9:44 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Een beetje laat, maar toch nog een gelukkige verjaardag .. en veel succes met je examen.

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog