Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

11 november 2006

Pijnlijk Ploegsteert

11 november 2004: Achieltje zet in z'n allereerste halve marathon een tijd van 1u25min neer, losjes uit de pols, pas beginnen lopen, wauw, dat ziet er goed uit... Ploegsteert, i love you all!!

11 november 2006: Achieltje ziet in Ploegsteert zowaar alle hemellichamen tegelijk op klaarlichte dag, en moet bijna wandelen in de laatste kilometers, om nog binnen te komen in 1u35m46s... Ploegsteert, bende rotz****en...

Om maar te zeggen, het ging niet echt vandaag. Wellicht nog de naweeën van de marathon van Etten-Leur, blijkbaar is die toch nog niet helemaal uit de benen. Vooraf de Garmin ingesteld om 1u35 te lopen (dus eigenlijk wel m'n doelstelling ongeveer gehaald), maar na een snelle start (6km in 25min) ging het lichtje beetje bij beetje minder branden, om op een gegeven moment helemaal uit te gaan, haast niet meer vooruit te komen. De helling aan de bevoorrading was me er teveel aan, het ritme kwijt, om het in de volgende 14km niet meer terug te vinden ook...
De beginnersfout die ik vroeger zo vaak maakte, maak ik nu plots weer, te snel willen starten, te snel uit de massa naar voren willen gaan om ietwat gemakkelijker te lopen, dat bekoop je nadien als je niet goed genoeg bent...zoals ik was vandaag, verre van goed. Niet getreurd hoor, ergens had ik hier ook rekening mee gehouden, weinig training laatste tijd, 't wordt weer tijd dat we er eens deftig de pees op leggen. Te beginnen volgende week, 12km in Gistel, mooi loopje, langs de Groene 62, m'n favoriete trainingsparcours, maar niet meteen m'n favoriete wedstrijd. Deze week toch weer het aantal trainingen opdrijven, rustigweg, twee weken rust moeten voldoende zijn.

Positieve noot van de dag: onverwachts liep ik Ruth en Stephan tegen het lijf in de massa. Meteen werd ik verzamelaar van t-shirts, want zij hadden hun tassen in de wagen gelaten, en die stond zo'n 2km verder, dus niet binnen handbereik zoals men zegt... Ook de Beisbroeklopers waren op post, niet in talrijke opkomst zoals andere jaren, maar ze waren er. Nadien zijn ze ook nog gaan eten op de Rodeberg (Restaurant 't Molenhof), maar ik sloeg dit jaar eens een etentje over. Na de wedstrijd liep ik Inge, Koen's vrouwtje, tegen 't lijf, om nadien mister Vansteenkiste himself al stripteasend in de sporthal op te merken. Vincent heb ik niet gezien, maar in zo'n mensenzee mis je al eens iemand natuurlijk. Nog zo'n positief puntje: de soep nadien was zoals steeds heerlijk (tot ze hem weer aanlengden met heet water...). En Ruth, volgende keer breng ik wat lukken mee, al past dat helemaal niet bij die soep, maar kom...

Morgen niet lopen, benen zijn stijf op plaatsen waar ik vroeger vaak blessures had, dus geen risico's voor deze jongen, morgenochtend gaan we fietsen...als 't mooi weer is...

Groetjes

Birger

12 Opmerkingen:

  • At 8:31 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    keileuk van je weer gezien te hebben Birger, en die tijd...daar kan ik alleen maar van dromen hoor. En je hebt nog maar net weer een marathon gelopen hé. Ik vind dat je het dus absoluut super gedaan hebt!!! Misschien toch maar goed dat je die Lukken niet bijhad, want mijn maagje maakt nog steeds bokkesprongen :-( tot de volgende!

     
  • At 9:21 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Knap gelopen, Birger.
    Om diezelfde reden - zware marathon van Etten-Leur in de benen - heb ik wijselijk gepast voor de halve van Ploegsteert.
    Trop is teveel en teveel is trop..., maar jij loopt daar losjes uit de pols 1u35'
    Klasse !

     
  • At 9:26 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    toch knap gedaan !
    Gistel vind ik wel een mooie wedstrijd. Verleden jaar meegedaan en het parcours stond me wel aan. Succes met de verdere trainingen

     
  • At 9:29 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Inderdaad, der zat daar 1 ijskoude douche bij. 'k heb er wel es onderdoor gelopen ... dat verfrist altijd wel es hé! Proficiat toch met je mooie prestatie!

     
  • At 11:50 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    de enige beginnersfout die je hebt gemaakt is om mij niet te contacteren om je Garmin voor je in te stellen! Klasse dat je ondanks deze grove fout toch nog een tijd onder de 5 uur kon neerzetten :-)

     
  • At 12:36 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Toch een mooie tijd gelopen ondanks wat je noemt een mindere dag. De marathon van E-L zit hier zeker voor tussen. Desondanks een dikke proficiat!

     
  • At 5:37 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Jammer dat je die tijd van vroeger niet hebt verbeterd... en jammer dat ik niet heb gezien in de massa...maar hopelijk zie ik je zaterdag in Gistel...kunnen we er nadien samen ene gaan pakken bij den Koen... Oh ja : toch knap gelopen in Ploegsteert, zeker gezien dat je pas een marathon hebt gelopen...

     
  • At 9:49 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Birger, toch nog een goed tijd gelopen vind ik. 't Kan niet altijd lukkenbak euh... koekenbak zijn hé. Nog veel succes in Gistel.CU.

     
  • At 11:21 p.m., Blogger Bruno zei…

    Knap gelopen, zeker na je run in Etten-Leur

     
  • At 11:01 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    You can't win them all Birger... Maar de winners spirit heb je iniedergeval al ! Cheers.

     
  • At 9:43 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Toch knap gelopen hoor Achieltje, je doet het toch maar, de ene knappe prestatie na de andere neerzetten! Geniet nu maar van wat welverdiende rust!

     
  • At 10:09 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Toch een mooie tijd gelopen hoor!
    Het kan niet altijd even vlotjes gaan. Ik kan alleen nog maar dromen van die super tijd!

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog