Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

29 oktober 2006

PR out of the blue...

Vandaag Etten-Leur gelopen, en wat heb ik me rot geschrokken vandaag!!!

Voor de start heel wat bloggers tegen het lijf gelopen, zo waren er Koen, Frank en Betty, Ruth en Koen, Jan met z'n vrouwtje en Bart, die ik al van Harelbeke niet meer had gezien, altijd leuk dus om die daar tegen te komen, 'k zou hem nog zien tijdens 't lopen ook... Ook een hele hoop Beisbroekers op post om Dorine te begeleiden op haar allereerste marathon. En zo komt de start snel dichtbij, als je enkele gekende mensen tegenkomt, goed om de laatste momenten weg te lachen zonder veel stress.

Had m'n Garmin ingesteld op 3u59m59s, die arme jongen was daar blijkbaar niet mee akkoord, want hij ging in staking (sattelieten niet te vinden). Al na 300 meter liep ik even ver achter op schema, er klopte dus iets niet... Op hartslag lopen dan maar. Merkte op dat ik na 5 kilometer doorkwam in 25 minuten ongeveer, dus wou ik dat tempo minstens een halve marathon volhouden, om daarna weg te zakken en wat reserve over te houden om te kunnen finishen in 3u45... Het ging echter perfect, constant tempo kunnen houden in een mooi groepje, doorgekomen in 1u45 exact, en blijven tempo houden, intussen zat ook Bart al van kilometer 18 ongeveer bij me, en samen hielden we er een stevig ritme op na. Kilometer 25 zaten we zo al een klein minuutje voor (wellicht door hevige rugwind), tijd die ik in de tegenwind nog zou verliezen, was m'n redenering. Spijtig genoeg zat ik in ronde 2 niet meer in een groepje, zo moest ik zelf opboksen tegen de wind. Ook Bart liet me gaan, het ging iets te snel voor hem, ik zou hem nadien wel zien binnenkomen in 3u47 dacht ik, toch prachtig voor een eerste marathon...

Het lastig stuk begon rond km30, het keerpunt, waarbij de wind aardig op kop kwam te liggen. Nog steeds op schema, pikte constant lijken op, blijven lopen dacht ik zo. En tellen, want m'n PR (3u31m30s) lag eigenlijk wel binnen handbereik, zou ik...zou ik niet... Tempo houden zou betekenen 3u31 lopen, maar 3u30, dat klinkt zoveel beter... Erop wagen om sneller te gaan lopen, dat minuutje eraf te pingelen, nog 4km.... Aan het 40km punt in 3u19m30, haalbare kaart...dacht ik, maar zo snel ik het dacht, namen m'n benen andere beslissing, en moest ik even vertragen tot aan de finish, om zo te finishen in 3u30m45s, toch maar mooi m'n snelste tijd!!! Even balen dat het niet onder de 3u30 was, maar dat was maar van korte duur, want ben heel tevreden met deze tijd, vooral als ik denk hoe weinig km's ik in de benen heb. Al heb ik volgens Garmin nog steeds maar 0,0 meter gelopen en 0,0 kcal verbruikt... handig, zo recupereert een mens sneller...

Na het douchen en zo dan eindelijk Petra en Maurice zien zitten in de Nobelaer, en trots als een gieter m'n lukken gaan presenteren, waarop Petra iets later haar Key Lime Pie heeft gebracht, die mocht ik gewoon meenemen naar huis!!! Peet, je hebt nog heel wat van me tegoed hoor, ik smul hem morgen helemaal op, want hij ziet er verschrikkelijk lekker uit...

Petra en Ruth hebben dankzij haas Maurice weer een prachtige tijd neergezet, je leest hun verslagjes maar, want ik was er niet bij, dus kan het niet in geuren en kleuren vertellen... Ook Dorine bracht haar eerste tot een goed einde (ik dacht 4u12, Koen kwam ook goed binnen, na een helse toch vol krampen, van de anderen weet ik het (nog) niet).

Morgen zal de toch naar beneden wellicht moeizaam verlopen, hopelijk is 't enkel wat stijf en zijn er geen blessures, nu voel ik in elk geval niets. Op naar de volgende zou ik zeggen, kvraag me af hoe ver ik zou geraken moest ik eens trainen zoals de meesten dat doen...

Marathongroetjes

Achieltje

19 Opmerkingen:

  • At 9:41 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Waw! Een knalprestatie! Super hoor! En inderdaad, als jij eens een marathonschema zal volgen, dan loop je die in geen tijd! Super!

     
  • At 10:49 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Heerlijk die lukken! En wat kan die Petra bakken zeg, die appelwalnootcake is zo ontzettend lekker!

     
  • At 12:22 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    en waarom zou je niet eens proberen je voor te bereiden 'zoals de anderen dat doen' ... ga gaat uw eigen nog doen verschieten, mene besten!!
    Ptoficiat met je PR! Geniet er maar van!

     
  • At 7:01 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Dag Bolletje,

    Hier terug je verslagje gelezen... Echt, fantastisch gelopen als ik dat zo hier lees. Moest gij je houden aan de trainingen voor e marathon, dan zijt ge waarschijnlijk een TGV ;) Echt, ben trots op je! Alleen jammer dak er niet bij kon zijn....

    Tot straks

    Groetjes

    Maaike

     
  • At 9:19 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Fantastische tijd Birger, heb je zo fris als iets zien passeren aan het keerpunt. Dit beloofde veel. En je bent tot veel meer in staat. CU...

     
  • At 9:38 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Jammie, wat waren die Lukken zalig! Niet te geloven dat je zo geweldig goed gelopen hebt Achieltje! Super!! Hoe voel je je nu? Geniet van je welverdiende taart! Ik kom het blik wel een keertje ophalen.....Groetjes!!

     
  • At 9:48 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    PRACHTIG BIRGER !!! Je "wielrennerslijf" met dito conditie zal er wel voor iets tussen steken zeker ? Cheers.

     
  • At 9:51 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Altijd gedacht dat er een 3:30 in je zat ... maar dat je dat zou lopen zonder training ... sterke biele zenne! Met een degelijke voorbereiding voorzie ik zeker een 3:15!

     
  • At 10:12 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Fantastisch resultaat, zonder al te veel training, dat is veelbelovend voor toekomstige P.R.'s. Je bent gewoon een supertalent!

     
  • At 12:29 p.m., Blogger Jan zei…

    Zo zie je maar, je laat die hightech spullen best thuis. Knappe prestatie!

    Jan

     
  • At 1:46 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Knalprestatie, Birger !
    Je bent een "echt rastalent", zomaar uit het niets 3u30 neerzetten.
    Met een degelijk loopschema loop jij zo onder die drie uren.
    Mijn marathon was iets minder rooskleurig : ik zag op 't eind roze olifanten rondvliegen :-)
    Tot een volgende !

     
  • At 2:57 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Een supertijd lopen, dat zou je doen met een aangepaste training. Toch vind ik jou prestatie ook een grandioos, daar kan ik alleen maar van dromen. Schitterend gedaan.

     
  • At 4:00 p.m., Blogger Bart zei…

    sterke prestatie Birger ... je volgen zat er duidelijk niet in. Met een treffelijk schema moet je zeker nog een stuk sneller kunnen gaan ... Nog van dat ! Zou dat aan die lukken liggen ? Groetjes

     
  • At 7:25 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Super gedaan!! Proficiat met je tijd!

     
  • At 7:56 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    je hebt het weer super gedaan Birger,proficiat!! ik snap er nog altijd niks van maar jij bent blijkbaar geboren om marathons te lopen! :-) en mercikes voor de lukken, ze smaakten echt overheerlijk!!

     
  • At 9:26 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Hallo Birger

    Proficiat met je record!!!! zonder training!Normaal was ik ook van de partij maar ik heb mijn training moeten stoppen door een blessure aan de hiel(peesbladontstekeing of hielspoor).Ook door het lopen met een verkeerde schoen;antipronatie naar binnen toe terwijl mijn voeten naar beneden toe inzakken!Morgen mag ik mijn nieuwe zolen halen en een neutrale schoen aanschaffen.Zo groetjes en tot later.

    Johan

     
  • At 11:16 p.m., Blogger Bruno zei…

    Superprestatie, ondanks de tegenwind en het alleen lopen zonder uitgekiend trainingsschema.
    De PR's zullen nog slagen krijgen in de toekomst

     
  • At 5:39 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Met een degelijke voorbereiding zul je nog alle keniaantjes versteld doen staan.
    Van harte proficiat!!!

     
  • At 5:59 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    wow Birger!! tooopppp , 3:30!! supertijd..gefeliciteerd! ik ga je proberen te evenaren.. maar doe er wel een kwartiertje bij :)

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog