Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

27 oktober 2006

Mentale voorbereiding

Bij gebrek aan veel fysieke training zal ik het bij hetgeen houden dat ik tot nu toe het best kan: me mentaal op een marathon voorbereiden. Woensdag was ik nog fysisch heel actief, ongeveer een 32 km met de crossfiets gereden. Voor de rest bleven de trainingen ontzettend beperkt, om het zacht uit te drukken...

Gisteren werd de mentale voorbereiding dan nog wat verder uitgewerkt, op de Night of the Proms leefde ik me nog eens uit tussen al het studentengeweld. De sfeer was in elk geval meer dan goed, heb me beetje fysiek in orde gehouden door af en toe korte intervalletjes te lopen (bar-vriendengroepje-bar-vriendengroepje...). Ook de lange intervallen (middenplein-frituur-middenplein / met trappenreeks ertussen) waren niet van de poes. De vierhonderd meter naar de bus leken ook wel het dubbel te zijn van voor de show...

Vandaag een rustdagje, morgen nog een halloweentocht gaan begeleiden in Sleidinge/Gent om dan weer te laat in bed te liggen en zondagochtend vroeg vandaar door te rijden naar Etten-Leur. Misschien kan ik vandaag best nog eens een trainingetje erbij lappen, want volgens Sporttracks-software zit ik nu op amper 5u30 training deze maand... Met de marathon erbij verdubbel ik dat bijna...

Ook de inschrijving voor Ploegsteert is gebeurd, waar we een halve marathon gaan afwerken, benieuwd hoeveel tijd ik daarvoor nodig zal hebben. Kheb me voorgenomen om als vanouds op 1 november weer te trainen zoals het hoort. (1 november is ook de dag waarop vroeger de wintertrainingen voor het wielrennen herbegonnen) Een comeback in het wielrennen? Pff, ook al mis ik het soms enorm, als ik denk aan al het plezier dat ik aan lopen beleef denk ik toch een paar keer na... Maar wie weet sta ik begin maart toch aan de start van Gent-Staden, of twee maand later in Rotterdam...of beide.... We zien nog, eerst trainingen zien vol te houden.

Eerst zondag Etten-Leur, mét lukken!!!! Dus sorry Geert, in Dublin raken ze niet. Hopelijk kan ik ze binnen de vier uur na de start beginnen presenteren (in de veronderstelling dat ik na de volle afstand te hebben gelopen aankom binnen de 4u). Kijk er alvast naar uit om weer enkele bloggertjes tegen het afgetrainde lijf te lopen.

Tot zondag

Achieltje

7 Opmerkingen:

  • At 2:25 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Afgetraind?????

     
  • At 4:05 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ik kijk er al uit om je "lukken" te proeven komende zondag.
    Vriendelijk verzoek om er één over te laten voor de > 4 u- marathonlopers.
    CU on sunday, veel sukses !

     
  • At 7:00 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Oh lekker Lukken!! Mijn taartje is ook in voorbereiding....
    Ik zie je na 15.25 okee? Gaan we met z'n allen aan de koek en taart!
    Heel veel succes!!!!!

     
  • At 7:13 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    ik ben ook wel superbenieuwd naar die lukken hoor :-) véél succes en tot aan de finish!!!

     
  • At 7:36 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Veel succes zondag, je zal vast een supertijd lopen (al was het maar om sneller van die lukken te eten). Jammer dat ik ze niet zal kunnen proeven...

     
  • At 8:59 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    het wordt druk met al die Bloggers in Etten-Leur. Succes Achieltje!

     
  • At 11:25 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Miljaar ... geen lukken in Dublin ... 'k heb weeral de verkeerde vlieger genomen!!
    Succes hé man!

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog