Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

05 september 2006

Het einde is in zicht

Nog welgeteld 21 weken scheidden mij van het einde van wat een hopeloos lang stuk aan 't worden is: mijn studententijd. Het werd zo stilaan tijd, ik wil niet langer op een verpleegafdeling lopen en om de haverklap de roepnaam "stagairtje" naar m'n kop geslingerd krijgen. Nog 240 uur stage (trouwens onbetaald) en dan zit het er allemaal op, tussenin nog 8 weken op de schoolbanken slijten, en 1 week examens, en dan mag deze jongen zich "verpleegkundige met optie psychiatrie gaan noemen. Dan mag ik eens roepen naar de "stagairtjes", lol.

Het is de week van het starten trouwens, het schooljaar start opnieuw, we spelen op dinsdagavond onze eerste competitiematch in 't snooker, en we beginnen aan een nieuw werkjaar studentenraad en alles wat daarbij komt kijken. Donderdag starten we dan al op stage, het word afdeling 22 in de Onze Lieve Vrouwe kliniek in Brugge, persoonlijkheidsstoornissen. 112 uur krijg ik er de kans om er te tonen dat ik m'n diploma waard zal zijn. Stilaan dan uitkijken waar we dan effectief zullen gaan werken (vanaf 1 februari 2007), dat wordt nog eventjes kiezen (het voordeel van de sector, ik hoef niet te zoeken).

Lopen? O ja, dat ook nog. Tot nu toe nam ik vakantie, letterlijk, van lopen kwam niets in huis, ik had nog maar het idee dat ik de kustmarathon moest laten schieten en 't lopen staat nu al een dag of 10 op een veel te laag pitje, eigenlijk hang ik wat de luiaard uit. Maar nu school weer herbegonnen is, en stage ook, zal ik 's avonds genoeg van me af moeten lopen, en dan zit de kustmarathon er nog altijd in, kheb het al eens gedaan in een maand...

Groetjes van de stagair

Birger

9 Opmerkingen:

  • At 9:33 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    ...een maand voorbereiding voor de kustmarathon...??? Allez Birger, gij hebt toch niet zoveel tijd nodig, zo'n atleet ! ;-)

     
  • At 1:08 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Studententijd begint de neus uittehangen ???? 't is te zien hoe je het bekijkt - je kan er ook een beetje teveel van genoten hebben en dat het daardoor komt dat de studententijd zolang geduurd heeft.
    Loop de frustaties nu maar van je af want op de werkvloer zullen er nog vele volgen (frustaties)

     
  • At 9:48 p.m., Blogger Stefaan zei…

    Hopelijk kies je goed en kan je het lopen blijven combineren met uw toekomstig werk. 't Beste op uw stage.

     
  • At 11:55 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Nog een volle maand, dat lukt als student wel! Interessante gevallen zul je wel ontdekken tijdens je stage, zoals: "Vroeger was ik schizofreen, maar we voelen ons nu beter".

     
  • At 5:46 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    zeg eens, stagiairke, maakt ne keer dat ge uw loopschoenen aantrekt!

     
  • At 5:46 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    zeg eens, stagiairke, maakt ne keer dat ge uw loopschoenen aantrekt!

     
  • At 9:57 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    waar zijn de goede voornemens om nooit meer een marathon te lopen zonder een degelijke voorbereiding.
    En nu lees ik dat je terug maar een maand uitneemt om de kutmarathon voor te bereiden .Birger,Birger,Birger toch.


    (kutmarathon is geen spelfout)

     
  • At 11:07 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Is te kustmarathon niet te gemakkelijk. Altijd wind mee en volledig vlak. Daat moet je je toch niet op voorbereiden. Bovendien kan je naar de start lopen als opwarming.

     
  • At 5:40 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Veel succes met de stage en met de marathonvoorbereiding. Als je dat kan doen op een maand, chapeau! Dan is er nog hoop voor mijn halve M in Eindhoven na de 3 weken rust die ik nu al bijna achter de rug heb. Enneuh... geniet toch maar wat van die studententijd, want werken is ook niet altijd alles...

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog