Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

20 augustus 2006

Rit in lijn voor de rustdag

Gisteren een rit in lijn gedaan, 't is te zeggen, loop in lijn. Soort loopdropping kun je het ook noemen. Me gewoon laten voeren tot in Brugge, en dan al lopend weer thuis te raken. Omdat ik dat traject regelmatig doe tijdens 't schooljaar, wou ik op een andere plaats starten, en koos voor de gevangenis van Brugge als startplaats (als dat geen reden is om het op een lopen te zetten, zie Dendermonde...). Ik dacht, de afstand school-thuis (+/- 16km) dat het zo'n 14 tot 15 zou zijn. Eventjes 3km ernaast dus.

De loop zelf ging behoorlijk, wou een Z1 loopje doen, wat niet steeds lukte, tss hartslag 135 en 145 lopen viel niet mee gisteren, kheb trainingstekort, zat constant rond en over de 145, nochtans liep ik niet zo snel. In Varsenare op de brug dan een versnelling gemaakt, tot hartslag 176, recuperatie ging toen nog vlot, even verder wou ik testen of ik al wat minder moe was, en gaf 750 meter gas, dat gaf volgens Garmin 18.1 km per uur, maar de hartslag bleef steken op 191, normaal kan ik nog wat hoger in toerental gaan. Recupereren nadien ging niet, kreeg hartslag niet lager dan 155, beetje wandelen hielp eerst wel, maar nadien weer 155, dus dan maar zo blijven lopen (moest beetje vroeg thuis zijn). Al bij al tevreden. Ik ruilde motionbased in voor Sporttracks, inderdaad een pak gebruiksvriendelijker, al moet ik alles nog es uitzoeken, wil nog grafiekjes en zo. Het kaartje is wel duidelijker, en kan als jpg worden opgeslagen, sattelietbeelden zijn vergelijkbaar. Hierbij 't plaatje van m'n loopje gisteren.


Vandaag heb ik er een rustdag van gemaakt, het water komt hier met bakken uit de lucht, en dus mochten de loopschoenen blijven staan vandaag. Morgen zou ik willen een beetje snelheidswerk doen, maar niet zo intensief, enfin, we zien wel, 't is nog geen morgen.

Greeeeeeeeeeetz

Birger

3 Opmerkingen:

  • At 9:09 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Vroeger zou ik er al m'n ledematen voor over hebben gehad om in Brugge (of op z'n minst 't Brugse) te wonen ... sinds ik loop heb ik de biedprijs echter verlaagd tot m'n beide armen.

     
  • At 8:55 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Birger,
    dit weekend zal ik vervolgens lopen :
    vrijdag 25.08.06 OLC Strandloop Oostende 9km
    zaterdag 26.08.06 HLC Keiem 10.8km
    zondag 27.08.06 ING Brussel 1/2 marathon

    Misschien zie ik je op één dezer ? (nu je toch zo intensief aant lopen bent...)

     
  • At 5:28 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    MotionBased is heel aardig maar ik prefereer toch SportTracks.

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog