Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

31 juli 2006

Tempotrainingetje

Vandaag eens met tegenzin vertrokken, en al na 10 minuutjes was ik blij dat ik mezelf had overtuigd toch m'n plunje aan te trekken. Eerst twijfelen, al dan niet trainen, dan twijfelen, wat trainen, duur, tempo, weet ik veel.

De wind deed me uitwijken naar het sportpark in plaats van de open polders, en extensieve duur werd een soort tempo/interval training. Telkens een rondje hardlopen, rondje heel rustig. Een rondje telt daar voor 630 meter, en khad hier al eens berekend dat, als ik zou lopen volgens die Yasso's 800 methode, ik over dat rondje 2m21 moest doen, da's 3m over 800m, dus met het doel een marathon binnen de drie uur te doen. Eigenlijk waren 't dus geen 800 meter, en wellicht deed ik het allemaal niet zo juist, maar kvond het plezant en zal er wel iets aan gehad hebben. Tot zover de theorie, praktisch gezien viel dat veel beter mee.

Eerst wat inlopen, paar rondjes, dan een rondje snel lopen, niet volle bak, maar enkel letten op vlotte beenbeweging, ademhaling onder controle houden, mezelf niet voorbij lopen. Eerste rondje in 2m17, beetje snel dus. Daarna gingen de rondjes zowaar even snel of sneller, met 2m15, 2m17, 2m19, 2m17, 2m14. Alles ging vlotjes, geen last, dus kben content van deze geïmproviseerde soort van snelheids/interval dinges. Rest van de week wordt extensief, met het oog op de twee wedstrijden, die sowieso sneller gaan, dus voor 't evenwicht in de trainingen moeten we wel extensief (en dus weer traagjes) gaan lopen.

Groetjes iedereen

Achieltje

2 Opmerkingen:

  • At 9:26 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    welke wedstrijden zijt ge nog van plan te lopen ?

     
  • At 12:25 a.m., Blogger Johan zei…

    Het doet goed te zien dat je goed bezig bent en geen problemen meer hebt bij 't lopen.
    Tot zaterdag.

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog