Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

01 juli 2006

Hitteloopje

Daarpas eindelijk nog eens de schoenen kunnen aanbinden. Door het etentje en de fuif die we donderdag ingericht hebben schoot er amper tijd over om te lopen, zelfs om te slapen was er al amper tijd. Vandaag is het er dan eindelijk toch van gekomen.

1u06 was ik pad vandaag, liep ong 6min45 per kilometer, dus heel traagjes, genieten van de zon, de lastige dagen (en 't bijhorend alcoholverbruik) uitzweten. Omdat ik maar om 11u uit bed rolde en om 17u moet gaan werken, kon ik niet anders dan in de brandende hitte lopen. Kwas wel nieuwsgierig of ik nog snel kon lopen ook, daarom deed ik na 55 min de test, 1 kilometer lopen aan hartslag 175 (de hartslag waaraan ik makkelijk een halve loop en langer ook als 't moet), en die kilometer deed ik nu 4 min 15, dus er is nog hoop. Recuperatie nadien was wel barslecht, dus er zullen nog heel wat tempoloopjes en Z1 loopjes aan te pas komen om weer een beetje niveau te halen, maar da's m'n laatste zorg nu, ben al blij dat ik kan lopen.

In die mate zelfs dat ik volgende week al een wedstrijdje plan, in Koekelare gaat de volgende manche van Houtlandcriterium door, amper 7km, dus ideaal om de draad weer op te pikken. Opbouwen dan naar 21 juli, dan is 't in Bekegem weer van datte, maar dan over 15km. Kortom, heel wat plannen dus.

Greetz

Birger

3 Opmerkingen:

  • At 9:49 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Goe bezig maatje, kben trots op je ... keep on walkin ! En loop ma ké tot bij mij hé ;)

     
  • At 12:34 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Bekegem .. als het een beetje meezit, dan loop ik daar ook meer ... God save the King!

     
  • At 10:24 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    kzal waarschijnlijk ook starten in Koekelare... C u then !

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog