Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

08 juni 2006

Rustdag nummer 12...

...maar nog geen 12 kilo bijgekomen, nog steeds sta ik op 71.6 kg, en daar ben ik fier op!!! Ik dacht dat het de spuigaten zou uitspringen na een lange rustperiode, maar nee hoor, 't blijft voorlopig binnen de perken. Met de naderende examens en bijhorende vraatbuien echter komt er een gevaarlijke periode aan, gelukkig duurt het niet al te lang.

Lopen is er nog altijd niet bij, twee keer per week naar de kinesist, waar er wel al betering te voelen is, kan al op de toppen van m'n tenen staan, dus 't gaat de goeie kant uit, een looptestje van 5 meter gisteren maakte echter duidelijk dat 't nog dat niet is.

Wat doet een mens dan? Zich zoveel mogelijk proberen te amuseren, met stand up comedy kijken bijvoorbeeld. Misschien toch een prachtig gedichtje van de standup comedian of beter, stand up dichter Dennis Nowé (wel niet al te proper):

Onderscheid

Liefde maakt geen onderscheid
Zul je altijd van me houden
Heb je dan nog alles voor me veil
Zelfs al word ik zo'n een ouden
Dat ik schud en beef en kwijl
En wordt ooit incontinent
Blijf ik ook dan nog steeds je vent
Als ik 's ochtends bij 't onbijt
Je hele keuken onder schijt.
Liefde maakt geen onderscheid...

Zalig om te ontspannen, dergelijke droge humor. Al hoop ik dat ik in 't weekend toch eens kan lopen ook, zou al heel tevreden zijn met een half uurtje, zou me deugd doen.

Dat ik met mn atletiek carrière niets zou verdienen, was me al een paar jaar duidelijk, daarom heb ik ook weekendwerk gezocht en belangrijker: gevonden. Vanaf vrijdag loop (of wandel) ik rond met een plateau'tje in een nieuw Brugs themacafé, Mystica. Verdere info volgt nog, vrijdag is de vuurdoop, zaterdag het openingsfeest, compleet in middeleeuws kostuum, 't zal wat geven.
Allez beste mensen, ga nog eventjes de schoolbanken opzoeken, vandaag gelukkig maar een paar uurtjes les.

Gegroet

Birger

2 Opmerkingen:

  • At 10:09 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Succes met je examens ... en laat maar es weten waar we Mystica gelegen is

     
  • At 12:05 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Hoi birger en loopvrienden, zonet jullie wilde,leuke, en spannende verhalen over de marathon efkes doorgenomen. Proficiat en volhouden hé, ik weet wat afzien is op een marothon. Lopen is een confrontatie met jezelf ,maar het geeft een enorme voldoening. Leuk te horen dat er nog zotten zijn als ik, afzien en toch al uitkijken naar de volgende loop. veel loopvreugde en tot binnenkert wel ergens aan de start. Groetjes geert sabbe (mij vind je oa terug op de site van het oostends loopcriterium met verslagje). see you

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog