Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

30 mei 2006

Nagenieten...op de kinetafel

Goed nieuws uit Eernegem: geen 8 weken kinesist zoals vorig jaar na Rotterdam, na 2 weken zal ik al stukken beter zijn!!!! Ik maak snel vordering, mss de volgende eens zonder blessure afwerken?

Gisteren was de pijn in het linker onderbeen niet te harden, thuisgekomen na school, hadden nog studiebezoek gedaan waar we uren moesten rechtstaan en wandelen, trapjes doen en zo, en meteen gebeld naar Dr Cruyt, om een afspraak. Vanmorgen binnen gesprongen (nou ja, springen, eerder binnen gesukkeld). Na grondig onderzoek en met de voorgeschiedenis erbij vastgesteld dat ik een overbelasting heb aan de musculus gastrocnemius (een spier in je kuit), en tendinitis (peesonsteking dus) van de m. tibialis posterior (achterste scheenbeenspier). Op z'n blad merkte hij ook dat dit niet de eerste keer was, al elke keer als ik marathons liep was ik geblesseerd, bijna steeds overbelasting.

Advies van de dokter: kinesist bezoekje brengen, laten masseren, oefeningen doen, Reparil nemen voor een tiental dagen, uitrusten, en een afspraak maken met de orthopedist, steunzolen zijn absoluut een must. Had al zoiets in gedachten, ook Erik maande me al aan de podoloog op te zoeken, wat ik dus zeker en vast moet gaan doen nu. Er ook achtergekomen dat m'n schoenen eigenlijk neutrale modellen zijn, terwijl ze in de loopwinkel aangeraden hadden antipronatieschoenen te gebruiken, en vijf minuten later verkopen ze me zelf verkeerde schoenen. Enfin, c'est passé, met steunzolen erin zou het euvel moeten opgelost zijn en kunnen we ons weer wagen aan iets langere afstanden. Toch doe ik het nog wat trager aan, me richten op de kortere wedstrijden in 't Houtlandcriterium, beetje snelheid aankweken dus, en in 't najaar weer wat opbouwen. We zien wel, stap per stap. Nu eerst voor die steunzolen zorgen, mss een flashy modelletje, in navolging van Running Ronald met z'n koeprints...

Greetz

Birger

4 Opmerkingen:

  • At 10:30 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Yo, luister es naar "den ouden", ik denk dat Cruyt eigenlijk wil zeggen dat jij misschien ergens nog meer moet profiteren van het kortere werk, dat je eigenlijk (hoe graag je het misschien ook doet) nog een gestel hebt dat te jong is voor die hele, lange afstanden. Je kan het waarschijnlijk wel aan, maar je maakt er jezelf mee kapot. Laat dat jezelf kapot maken maar over aan "doede", loop jij nog maar gezellig kortere wedstrijden, je hebt je hele leven om marathons te lopen!!! (p.s. : hou je bij eentje op een jaar, zo heb ik nog een haas!)

     
  • At 10:40 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Massages, massages! Waar blijven mij beloofde massages??? hihi ;)

    Veel beterschap é bol

    Maaike

     
  • At 3:21 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Birger, laat u maar eens goe verwennen.. Ge hebt volkomen gelijk ! Cheers mate.

     
  • At 7:00 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Gelukkig kon je snel terecht bij de dokter! Dus jij gaat ook aan de 'flashy' steunzolen? Zo lang het maar een positief resultaat heeft moet je het zeker doen!

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog