Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

20 mei 2006

Lesje sportgedrag

Lesje sportgedrag: ga de dag voor de wedstrijd niet uit, het werkt niet!!! Gisteren heb ik dit eens uitgetest, na twee rustdagen (woensdag en donderdag) moest er vandaag getraind worden, en kvond de Keignaertloop een uitgelezen alternatief om niet in mn eentje te moeten lopen, zo kom je nog eens onder de mensen.

Donderdag was het echter laat geworden, het uur dient hier niet vermeld, de mensen zouden me als sporter niet meer serieus nemen. In elk geval, kwam verschrikkelijk vermoeid aan de start en was maar nipt op tijd, want nog in slaap gevallen in de zetel...

Vincent heeft me net niet gedubbeld (ik kwam door na ronde 2 na 31', Vincent liep paar minuutjes meer) en ook Koen kreeg de eer niet om me te dubbelen, maar 't scheelde ook al niet te veel. M'n laatste rondje was wel 't snelste (al is da relatief natuurlijk, lol). Liep de eerste twee in elk 15'30", laatste in 13', een goe versnellingsje geplaatst dus. Voor de statistieken, ik werd 165ste op 190 aangekomen mannen. (Best dak er in de laatste ronde nog een 15tal kon oprapen, lol).

Net als Koen greep ook ik naast de fiets, maar m'n garage staat nu al vol, dus ja, trouwens, was maar met een polootje, daar past maar nipt een fiets in, lol. Woensdag nog een laatste wedstrijdje voor Luxemburg, die nu wel akelig dichtbij komt, zal de laatste week vooral moeten gebruiken om te recupereren, en nog weinig trainen, want mn onderbenen zijn toch nog niet helemaal in orde, zal eens moeten wisselstukken zoeken.

Dit weekend is het ook de Ironman van Lanzarote, de zwaarste aller triathlons. Luc Van Lierde hoopt er de marathon te lopen in 2u45...nadat hij bij wijze van opwarming 3.8 km zal gezwommen hebben en 180 kilometer op z'n stalen ros zal gezeten hebben, niet evident in een "trekgat" zoals Lanzarote. Ook Marc Herremans probeert er de records te breken, hij weet zich gewonnen in zijn categorie, als enige deelnemer, maar dat volstaat uiteraard niet, hij zal er vast en zeker heel hard willen gaan, wij duimen in elk geval mee van hieruit. Prachtatleten zijn 't.

Morgen nog een laatste duurloopje in Beisbroek, daarna uitrusten en nog paar keer onrustig slapen en dan staan we aan de start van de marathon, zaaaaaaaaaaaalig stressen

Groetjes

3 Opmerkingen:

  • At 2:57 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    **vers van de pers**
    Luc Van Lierde eindigde 7de...

     
  • At 10:25 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Shit,
    de volgende keer probeer ik ze zeker eens te dubbelen....grapje.

     
  • At 9:42 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Veel succes toegewenst in Luxemburg, schijnt een vrij zware M. te zijn op een heuvelachtig parcours, ik kijk uit naar je verhalen!
    www.bloggen.be/dirkjogt

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog