Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

16 mei 2006

Verlies van lading...

Hoe beter kan een mens de dag beginnen dan met de vaststelling dat hij stilletjesaan weer naar een aanvaardbaar gewicht op weg is? Niet veel beter dacht ik zo. Om en bij de 50 dagen geleden wees de weegschaal nog rond de 78kg aan (in een van mn allereerste blogberichten 77.6 kg). Deze morgen echter, na het ochtendplasje (scheelt toch ook enkele honderden grammen...) bleef het digitaal schermpje al steken op 71.7 kg!!!!! Een verlies van een goeie 6 kg sedert de trainingen zijn herbegonnen... een rechtstreeks gevolg ook van de vele lange langzame duurlopen, ietsje beter op voeding letten, ietsie pietsie meer leven als een (amateur)sportmens.

Jerzy Zoladz, bij atleten gaat misschien een belletje rinkelen, de Poolse inspanningsfysioloog die heel wat nieuw licht liet schijnen op de atletiektraining. Als je op deze methode traint, wat vooral neerkomt op heel langzame duurlopen, zou je moeten sneller lopen in wedstrijden... Klinkt wat contradictorisch, heb ook lang getwijfeld, maar ben het nu toch aan 't proberen. Met als resultaat dat ik langer doe over mn toertjes, logisch, je moet trager lopen. M'n toertje wat ik in een uurtje afwerkte toen ik van Zoladz niets afwist deed ik vandaag in 1u16, de harstlag 15 slagen lager (nu 147 gemiddeld), da scheelt 2 kilometer per uur!!! Nagelbijtend traag. Uit pure frustratie heb ik er twee snelheidsblokjes ingestoken (Sorry Jerzy), al dat traag lopen, toch moeilijk. Maar 'k hou me eraan, alles staat in het teken van een hele snelle najaarsmarathon. Heel snel zou voor mij een tijd zijn rond de 3u-3u10 maximum. En liefst nog een snelle halve ook, datum staat al vast, in Ploegsteert ga ik proberen 1u20, of sneller, te lopen. 'k Weet het, Ploegsteert is nog maanden ver, maar dan weet je tenminste waarom je nu zo traag door de polders slentert...

Nog een tiental dagjes voor de marathon van Luxemburg, na het afhaken van Marnix, die de Maasmarathon liep in 3u24!!!!!! en zich beperkt tot de Nacht van Vlaanderen, mis ik dus een haas, misschien gelukkig maar, ik zou me te pletter hebben gelopen. Nu kan ik rustig de meute volgen en me richten op een tijd rond de 4u, niet (veel) sneller, nog steeds meneer Zoladz in gedachten houden, eerst traag lopen, dan pas sneller worden.

Morgen een rustdagje, na drie dagen duurtraining (zondag 2u45 lopen, gisteren 4u fietsen en vandaag 1u16 lopen) mag dat wel eens dacht ik zo. M'n nonkel Patrick daagt me nogmaals uit aan de snookertafel morgen...loopt recht z'n verlies in, vorige keer kreeg hij 4-1 op z'n dak, zal me morgen niet inhouden om evengoed te doen... Ik overweeg ook om vrijdag de Keignaertloop te doen, maar nog lang niet zeker, we zien wel. Dag per dag, en hopelijk kilo per kilo en kilometer per uur per kilometer per uur...

Groetjes

Achieltje

3 Opmerkingen:

  • At 10:59 p.m., Blogger Johan zei…

    Dat is een serieus verlies van lading. Ik ben ook wel wat kwijt, 8 kg, maar wel op 5 maanden (heb mijn eet- en drinkgewoonten niet aangepast...).

     
  • At 8:42 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Dat is al redelijk wat ballast dat je kwijt bent, bij mij zijn er sinds nieuwjaar ook 4 af, maar eigenlijk let ik er alleen maar op dat ik wat gezonder eet dan vroeger. Af en toe komen dan die Bourgondische neigingen weer wel boven, maar een mens mag iets hebben hé.Als ik dan na zo een weekendje een kilo ben bijgekomen is dat er na 2 dagen ook weer terug af. Veel succes nog met je voorbereiding voor Luxemburg.

     
  • At 11:38 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Mijn complimenten Achieltje! Dat hardlopen is toch geweldig.. je krijgt een prachtig figuur ervan!!

    En ja, die Z1 trainingen.. het valt niet mee maar ze werken echt!

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog