Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

07 mei 2006

Loop der natte konijntjes

Vrijdag: buiten snookeren geen inspanningen
Zaterdag: 2u32 gefietst, 69 km, ghr: 152
Vandaag zondag: 1u14 gelopen, ghr: 150


Vanmorgen wat langer blijven liggen dan gewoonlijk, gisterenavond hield ene Belle Perez mij uit mijn bed, haar concert bleef maar duren, en wij bleven maar zitten. Gelukkig was m'n pa chauffeur en kon ik in de terugweg languit in de auto een dutje doen. Tijdens het concert slapen was wat moeilijk, ten eerste stond de muziek redelijk luid, ten tweede zaten er achter mij twee kleine meisjes die om de haverklap rechtsprongen en me regelmatig ne ferme kwak gaven, en ten derde, er zijn mensen waar je minder graag naar kijkt dan naar Belle... Moest ze 't twee keer moeten vragen, 't zou zijn omdat ik het den eerste keer niet verstaan heb.

Anyway, dus wat langer blijven liggen vanmorgen, in Beisbroek zouden toch haast geen lopers zijn, want die lopen straks Dwars door Brugge. Dan nog wat gewacht of het niet zo opklaren, maar dat deed het niet, dus in de regen op pad. Wou een drie kwartier tot een uurtje rustig lopen. Had net iets te veel hooi op de vork genomen, en deed er uiteindelijk 1u14 over. Maar me heel de weg kunnen bedwingen, constant lage harstlagen, kilometertijd lag rond de 6:00-6:10, dus heel rustig lopen, zoals me opgelegd is. En pijn is er niet, is leuk lopen zo, enkel nadien steekt het nog wat, dus nog wat rustig aan doen deze week, wat fietsen, en dan raken we er ook wel vanaf.
Onderweg kunnen genieten van natte koeien, natte wegen, natte konijntjes die over de spoorwegbedding huppelden. Op een stukje waar enkel een tractor in de verte de rust verstoorde, zalig lopen, dan mag het regenen zoveel het wil, de vogeltjes fluiten sowieso, de konijntjes lopen net als ik hun toertjes (op zoek naar pruimenen een grootmoeder?).

Gisteren had ik 2u30 gefietst, met het oog op een looptraining vandaag. Twee dagen op rij lopen zou nog net teveel van 't goeie zijn denk ik, kwil ook geen risico nemen, wil die blessure niet opnieuw erger maken.
Vind mezelf verstandiger dan ooit bezig, rustig lopen, rustdagen nemen, als ik nu ook nog elke dag vroeg ga slapen en op mn voeding ga letten komt het nog helemaal goed...

Luxemburg wordt dus een hele lange duurloop, er zullen nog bloggers zijn die er een "genotsmarathon" van maken, en naar ik verneem is er ook nadien een afterparty... na de foto's van de weblogloop gezien te hebben, is dit toch iets om naar uit te kijken, al mankend de polonaise doen na een marathon...

Nog iets, misschien een beetje laat, maar kheb de foto's van de weblogloop ergens gedropt op internet, in een fotogalerijtje. Ok ja, 't zijn niet allemaal lopertjes (ben gek van Kevertjes) en ik sta er een beetje veel op (keuze van de fotografe) De foto's vind je hier.

Greeeeeeetz

Achieltje

5 Opmerkingen:

  • At 9:52 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ja, bolletje, kan er niets aan doen hoor. Trek ik ook alleen maar mooie jongens é ;) chance da je er bij zit haha:d (graptje é)

    Allé, ik me nog bitje vo de tv smijten, na dagje met jou ;). Tot straks aan de telefoon ;)

    Ly

    Maaike

     
  • At 9:39 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Veel succes gewenst in Luxemburg ...

     
  • At 3:41 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    blij dat je weer vertrokken bent...hopelijk nu blessurevrij tot in Luxemburg (en erna ook natuurlijk)

     
  • At 9:01 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Tof, da' s pas goed nieuws - hou het rustig tot in Luxemburg, ik zou niet willen dat je gekwetst bent voor de polonaise :-)
    ps: knappe foto's van de web-log-loop

     
  • At 9:44 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Eindelijk lezen we hier terug goed nieuws, nu nog maar even niet te snel van stapel lopen en dan zal dat wel meevallen in Luxemburg.

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog