Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

24 april 2006

G**********

Man man man, wat haat ik dit deel van sport. Ik wist niet meer hoe pijnlijk het was om langs de kant te staan, in elk geval, nu weet ik het weer. De pijn is amper minder dan gisteren, moest vanmorgen op stage, probeerde het wandelen tot een minimum te herleiden, maar in de namiddag efkes in de bak gezeten in Brugge, voor een studiebezoek weliswaar. Maar bij een studiebezoek wordt gewandeld, veel gewandeld, en worden trappen gedaan, veel trappen. Intressant, zonder twijfel, maar minder intressant voor de benen. Kon het vanavond dan eventjes niet meer houden en heb een onstekingsremmer genomen (Brufen, dus ook deels pijnstiller). Zo kwam ik tenminste de avond door.

Ben ook nog tot aan de snookerzaal getrokken, om de interne competitie aan te vangen, en prima om niet aan lopen te denken. Won m'n match met 2-0, dus dat is alvast een goede start. Maar toch sta ik liever aan de start van een loopwedstrijd, of beter, de finish.

Heb wat opgezocht op internet wat het zou kunnen zijn, want kan de dokter eerstdaags niet zien. Volgens mij is het een ontsteking van de tibialis anterior, en niet de shin splints ofte scheenbeenvliesontsteking. De pijn zit meer aan de buitenkant, Shin Splints schijnen meer aan de binnenkant pijn te geven. Nu, kben natuurlijk geen arts, al zit ik wel in die branche, maar toch hoop ik (nou ja) dat het dat is, zou rapper gedaan zijn dan Sh Sp.

Morgen nog een dag rusten, liever iets teveel dan te weinig, ik ga pas lopen als ik 2 dagen pijnvrij ben, wil geen risico lopen, vorig jaar na Rotterdam al meer dan genoeg de kiné gezien. (Toen geblesseerd na 14km en blijven lopen/wandelen/strompelen met verrokken pezen, waardoor er peesontsteking is ontstaan). Dus nu liever verstandig zijn. Khoop dat de weegschaal akkoord gaat...

Groetjes

7 Opmerkingen:

  • At 9:31 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Dag liefje,

    Verzorg je maar goed wi, want dat ziet er echt niet goed uit. Veel rusten alleszins en ik ga jou wel verzorgen ;) In plaats van een rennersvrouw wordt ik een lopersvrouw :d

    Tot gauw

    Kusje

    Maaike

     
  • At 2:00 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Van mijn dokter heb ik groen licht om bij de minste gewaarwording van ontstekingspijn een drietal dagen Mesulid te nemen, pakt echt de ontsteking aan (in combinatie met rust uiteraard). Het heeft me al goed voortgeholpen. Misschien ook eens proberen?

     
  • At 3:20 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    anders een lijntje coke ? :-)

     
  • At 10:33 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    via ronald hier beland, leuk, jullie belgen zijn goed bedeeld met de bloggers he!

     
  • At 9:52 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Rust en verzorg je maar goed, zodat we bij een volgende web-log-loop beiden voluit kunnen gaan.
    Vooral veel rusten.

     
  • At 1:36 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Minimaal 3 x per dag 10 minuten koelen met ijs helpt ook goed volgens mij!

     
  • At 10:35 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Verzorg je maar goed hoor. Good luck.

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog