Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

11 april 2006

Op weg naar bijna weer atleet

Zondagmorgen kon mn dag al niet meer stuk 5 minuten na het opstaan, eerst snel eventjes het kleinste kamertje bezoeken en dan de weegschaal op, na een weekje relatieve rust op vakantie, waar toch aardig wat eten genuttigd werd, was de vrees er wel eventjes dat het wijzertje verder zou reiken dan vorige keer. Tot mijn grote en zeer aangename verrassing echter kwam op de display een aardige 74,6 kilogram staan!!! Verwondering alom, misschien waren mn batterijen plat? Misschien was de weegschaal versleten. Batterijen vervangen? Andere weegschaal proberen? Nee hoor, stel dat het echt fout was, 't geeft me zo veel meer moed. Ergens droom ik weer van de dag dat er een cijfer opkomt beginnend met 6, en met maar 1 cijfertje achter uiteraard.

Gaf me wel moed om er in Beisbroek eens tegenaan te gaan, eens stevig doorgelopen, eens zien hoe we relatieve rust verteren, en echt, 't ging goed, was een tevreden mens. Gelukkig lopen er nog enkele mensen rond die nog een pak sneller zijn dan mij, of ik zou alweer aan 't zweven gaan en dromen van onmogelijke tijden. Uiteindelijk net geen 2 uur gelopen, laatste deel weer in het gezelschap van Eric, die normaal een horde vrouwen rond zich zwermen heeft tijdens de week, maar in Beisbroek toch met minder jong volk moet stellen (al kunnen de "rijpere dames" ook aardig uit de voeten). Ook Ann, Godfried en Gilbert liepen rustig mee in 't groepje, waar zoals elke zondag weer heel wat werd afgelachen, alleen daarom al zou je naar Beisbroek gaan.

Maandag dan moeder begeleid, die nog steeds haar programma stipt volgt, met of zonder pijn, ze doet het. Zit nu toch al aan 11 minuten lopen, morgen 12. Eventjes was er vrees voor een blessuurtje, gelukkig bleek het enkel een verkeerde stap te zijn die even wat pijn deed, en was het geen probleem om verder te lopen. Vandaag nog een dagje gerust, wat bezig voor school, volgende week examens.

Tijdens 't surfen iets heel leuks tegen gekomen, de zogenaamde pace wristband creator, waarmee je met wat knutselwerk een polsbandje kunt maken met je tijden op geprint die je onderweg moet halen om je gewenste eindtijd te bereiken. Kon het niet laten het eens te proberen, en aangezien je best eens mag onmogelijke dingen dromen, dan maar meteen het schema afgedrukt voor de 3u, hihi, je mag al eens gekke dromen hebben.

Ondertussen weet ik ook dat ik in Luxemburg met het nummer 5101 loop, kwestie me al te kunnen voorbereiden. Ook het parcours bekeken, lijkt me verschrikkelijk bochtenwerk, zoveel keren het hoekje om, dat is het noodlot tarten, hihi.

Ook niet vergeten om alle mensen die Rotterdam liepen verschrikkelijk hard proficiat te wensen, Koen, Frank, en alle anderen, allemaal proficiat en hopelijk tot een dezer dagen. Kan iemand me trouwens vertellen wat die weblogloop juist inhoud? 't Enige wat ik tot nu toe vind is de eurojogging op die dag, maar lees daar nergens iets over weblogtoestanden...

Groetjes

Achieltje

2 Opmerkingen:

  • At 3:11 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Proficiat met je gewichtsverlies! Goe bezig!

    Wat die weblogloop betreft...al de uitleg daarvan staat op de site van Frank Spencer. Nog iets voor jou misschien, je moet alleszins niet ver rijden.

    Groetjes.

     
  • At 9:21 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    De web-log-loop is een soort "blind date"-loopkoers voor loopbloggers, de wedstrijd in de wedstrijd, de Eurojogging van Harelbeke.
    Bedoeling is om zoveel mogelijk loopbloggers in herkenbaar knalrood shirtje aan de start te krijgen en achteraf te verbroederen.
    Meer info om mijn blog.
    Als je mij je e-mail adres doorgeeft, dan mail ik je de nodige info.
    Misschien tot in Harelbeke (22/4)

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog