Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

04 mei 2006

De morgenstond heeft lopers in de mond

Na exact tien dagen zonder trainen, zonder niets, eens iets gedaan wat ik al lang niet meer had gedaan... Nog voor ik ging slapen gisteren rees het idee al, ik sta morgen vroeger op, en ja hoor, een drie kwartier eerder dan normaal rolde deze jongen uit z'n bed, plasje maken, weegschaal op, sportieve kleertjes aan, tien minuten zoeken naar de loopschoenen (was van weblogloop geleden dak ze gezien had), en de baan op, zo rond half zeven in de ochtend, de dauw nog op het graspleintje, de vogeltjes die hun ochtendliedje zingen, niemand te bespeuren, een heerlijk zonnetje dat stilaan de dag op gang brengt, en een onnoze loper die afziet als de beesten.

Het was trouwens nog een nuchtertraining, en dat was misschien niet zo'n goed idee. Voelde me echt zwak op mn benen, heb na 10 minuutjes joggen zelfs een minuutje gewandeld, en om dan nog 20 minuutjes verder te lopen. Liep in totaal een zestal toertjes op 't sportplein, waarvan twee met een extra lusje (normaal is 't 630m, met extra lus ist er 250 meer), wat m'n totaal, met heen en weer lopen, op zo'n 5 km bracht in een half uurtje. Niet slecht voor een duurloop, maar 't gevoel was barslecht, weinig pijn, dat niet, maar gewoon zwak zijn. Morgen doe ik het misschien opnieuw, maar dan neem ik me wel eerst iets te eten of te drinken, zal misschien beter gaan dan.

Nog goed nieuws te melden ook, zoals ik zei, vanmorgen op de weegschaal gesprongen, en die wees 73.1 kg aan. Dus ben ik in een paar weken toch al een goeie 4kg kwijt, en hebben die tien dagen rust niet zo'n hoge tol geëist dan ik dacht. Hopelijk zijn we nu weer vertrokken en kunnen we in Luxemburg op 't gemaksjes uitlopen, zonder al te veel miserie.

Greets

Achieltje

3 Opmerkingen:

  • At 9:34 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ik heb ergens eens gelezen dat 's morgens vroeg lopen niet erg aangewezen is omdat alles nog "stram" zit, maar dat hangt waarschijnlijk van persoon tot persoon af... Voor mij ist iniedergeval niet weggelegd !

     
  • At 12:33 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ik loop heel graag 's morgens vroeg, vroeger begon ik soms al om 7h00 te lopen (bvb voor een duurloopje van ongeveer 3 uur bvb)
    en ik kan je verzekeren : als je 's morgens kan afzien, en je training tot een goed einde brengt, kan je alles aan...je mentale kracht wordt er sterker van.alee, dat werkt toch zo bij mij hé...
    ps : Achieltje, wat betreft die foto van St jan : ja, het klopt, ik loop enkel voor de sportieve dames, niet voor de fysiek, maar niet doorvertellen hé ...

     
  • At 11:26 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    's morgens lopen, zoals Vince zegt : heerlijk! Je kan er echt een ganse dag tegenaan achteraf. Toen ik begon met lopen (2 jaar geleden) liep ik iedere morgen 10 km., ik vertrok telkens om ietsje voor zessen, arriveerde omstreeks zevenen, douchen, eten en om acht uur was ik op mijn werk. Wel moeilijk vol te houden natuurlijk, nu doe ik dit slechts af en toe meer, maar 't blijft gewoonweg tof!

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog