Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

09 mei 2006

Twintiger loopt dertiger

Een dagje vrij vandaag, en daar goed van geprofiteerd. Vroeg opgestaan om zus naar Brugge te voeren voor een daguitstap en een dutje gedaan in de zetel, kwestie om eens uit te rusten.

Na de middag de streek loopsgewijs verkend, toertje langs de oude spoorwegbedding door de polders, tot in Zandvoorde, om langs de Keignaert te lopen, een mooi natuurdomein, ook nog eens het kanaal Nieuwpoort-Oostende, om af te sluiten langs Gistel en Westkerke. In totaal deed ik daar 3u07 over, een heel eind dus, maar dat was ook de bedoeling, op amper 17 dagen van Luxemburg had ik dit toch wel nodig. Aan het eind van de toer (tussen Westkerke en Eernegem) stonden ook hectometerpaaltjes, waardoor ik kon zien hoe snel ik toen nog liep, en dat viel best mee, 6:01 per kilometer, na drie uur, kan dus wel zeggen dat ik ongeveer 30-31 km zal afgehaspeld hebben. En wat voor mij belangrijker is, zonder pijn, met een lage hartslag (gemiddeld 149) en tot nu toe geen stijfheid of erge vermoeidheid, de moral stijgt weer, zalig.

Onderweg ook al zitten denken op een volgende marathon, De Nacht van Vlaanderen is vlak in de examens, dus lukt niet, Brussel is te ver weg, dus kwam ik Kortrijk-Brugge terecht, op 2 juli. Da's nog redelijk in de streek, en loop school in Brugge, en 't parcours loopt langs m'n stageplaats in Pittem, gekende streek dus. Kwestie om na Luxemburg iets voor ogen te hebben wat dichterbij is dan de najaarsmarathons.

Gisteren m'n naam ook eindelijk teruggevonden op de deelnemerslijst, dat bleef maar duren, dus deze jongen is nu pas zeker dat hij met nummer 5101 loopt. Een tijd? Moeilijk, voluit zal ik niet gaan, maar stiekem hoop ik toch dat ik ergens strand tussen 3u45 en 4u. Misschien kan ik haasje spelen voor Koen? Of de polonaise lopen in het spoor van Johan? Marnix gaat er voor 3u35 à 3u40, dus ook al reizen we samen af naar daar, hem volgen zal ik wellicht niet doen, met het oog op latere snellere marathons, en dan mag hij mij eens volgen ;-) .

Morgen laatdienst, dus 's ochtends wellicht een recuptraining met het stalen ros, om donderdag na lange tijd nog eens een iets snellere loop te doen, hopelijk.

Groetjes

Achieltje

5 Opmerkingen:

  • At 9:18 p.m., Blogger Johan zei…

    Als je er nu al terug 30 km kunt lopen, ziet dat er veelbelovend uit. Duidelijk terug goe bezig.

     
  • At 2:34 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    heb gelezen dat je langs keignaert gelopen bent. 19 mei is er in Oostende terug Oostends Loopcriterium-wedstrijd. Deze keer de.... Keignaertloop !

     
  • At 12:05 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Zo te lezen is alle leed blijkbaar wel voorbij nu. Nu niet de fout maken om te hard van stapel te lopen met de blik op Luxemburg natuurlijk.

     
  • At 9:31 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    wow man, al terug het lange werk aan 't doen. Blijkbaar weer goed hersteld van je blessure! super!

     
  • At 11:15 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Goe bezig ... hazen voor mij??? .. ik weet eigenlijk nog niet indien ik in Luxemburg mijn aanval op min 4 uur zal uitvoeren .. ik twijfel nog ... ik denk eerder dat ik het in de Guldensporen zal proberen

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog