Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

15 mei 2006

Janettentraining uit de oude doos

Zonnige dag vandaag, niet zo heel fel zonnig, maar warm, mooi windje, ideaal voor een lekker fietstochtje door de Westvlaamse polders.

Vroeger (in mn wielrennersverleden) hadden we benamingen voor mensen die geen 100 kilometer konden fietsen aan meer dan 30 per uur. Dat waren ofwel bejaarde toeristen, zondagsrijders of gewoon mietjes. Nu, vandaag was het geen zondag, dus zondagsrijder, dat kon al niet. 23 jaar is niet om zeggens bejaard, dus een bejaarde toerist kan ik ook al niet zijn.

Noodgedwongen moet ik dus mezelf uitroepen tot "mietje". Tijdens m'n 4u en 2min haalde ik amper 25.4 gemiddeld, vroeger zou ik me hiervoor mateloos hebben geschaamd, zou het niet eens hardop durven zeggen. Nu is de schaamte overwonnen en meld ik u met trots: Ik ben een "Mietje". Ter verduidelijking: De Mietjes was de naam van een van de eerste clubs waar ik bij was, het reglement schreef voor dat het gemiddelde maximum 23 per uur mocht zijn, en niet teveel kilometers, er werd enkel op zondagmorgen gereden, start niet te vroeg en terug in 't lokaal om 11u, om "de dorst te lessen". (Lees: pinten drinken aan de toog)
Ik raak dus maar niet los van dat reglement van vroeger, al heb ik het nu serieus overdreven, heb 2.4 per uur te snel gereden, heb onderweg nergens halt gehouden om er de lokale middenstand te steunen, en ben pas in de namiddag en niet op een zondag gaan fietsen, een schande, dus eigenlijk ben ik nog te zwak om "mietje" te mogen genoemd worden.

Toch ben ik blij dat ik de streek heb verkend, langs de Ijzer tot in Fintele, richting Stavele, Krombeke, Proven, Poperinge, Elverdinge, Houthulst en Werken weer naar huis, toch goed voor 102.5 kilometer. GHR: 144. Met een sneller blokje, er hing een irritant schooljongetje in 't wiel, met een piepende ketting dat 't nie schoon was, dus maar wat versneld, 42 per uur rijden kan ik nog steeds drie kilometer lang...
Op 't verste punt in Poperinge wel een serieus vlaagsje in mn nek, waardoor ik de rest van de training met natte kleren zat, gelukkig was het toen wind in 't gat tot thuis.

Morgen ga ik voor de dubbel, 's morgens lopen, 's avonds fietsen. Plus ga ik me morgen nog eens wegen, wil wel eens weten hoeveel er van de oorspronkelijk 78kg nog overblijven...

Groetjes

Achieltje

2 Opmerkingen:

  • At 5:55 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ge zijt dus een mietje van 78kg... hahahaha.... ;-) Cheers.

     
  • At 8:12 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ja, kunt veel zeggen, maar toch nie da je mietje zijt, ik zou het alleszins nie kunnen..., maar ik ben dan ook niet zo sportief aangelegd é ;)

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog