Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

23 mei 2006

Meer rust dan andere dagen

Na vrijdag niet meer gelopen, zaterdag sowieso gerust, om zondag te gaan lopen, maar ook dat ging niet door, ben wat later naar Beisbroek gegaan, en kon mn benen niet eens opheffen om te lopen, onderbenen wouden niet wat de rest wou. Na stretchen kon ik dan ritmisch verder bewegen gedurende 10 meter, lopen was het nog niet, en 't deed pijn... Wijselijk de auto ingekropen, en naar huis, voor een warm bad, koude douche op mn been, warme douche, koude douche. Dan nog een sessie "zware benen massage" met de Compex, maar nog was 't niet weg, de trap afgaan lukt niet zo goed. Ook gisteren nog gerust, voel het zelfs als ik nog maar wandel. Ook vandaag niets, noppes, nada. Al van zondag dagelijks een Feldene, maar nog is 't niet weg.

Voor de zoveelste keer geblesseerd dus, wat me toch doet twijfelen aan mn geschiktheid voor marathons. Of tenminste aan de manier waarop. Nog nooit trainde ik deftig. Enkel nu, maar veel te veel blijkbaar. Korte herhaling voor degene die me niet kennen: m'n allereerste marathon, Kustm '04, ben ik welgeteld een maand op voorhand beginnen trainen, en in die maand 2 weken out geweest, langste duurloop was 18km, met sterretjes als gevolg, maar wel de marathon gelopen, met een blessure, in 3u31!!! Dan maanden later Rotterdam, een drietal keer gekwetst in de voorbereiding, en in de marathon out na 15km met verroken pezen, maar toch verder gestrompeld, gevolg: peesontsteking, marathon gefinisht in 4u45. En nu Luxemburg, 56 dagen geleden beginnen trainen, en nu weer out. Resultaat: ?????? Hopelijk kan ik lopen, in elk geval, verstandiger dan Rotterdam, heb geen zin om weer weken naar de kinesist te tsjaffelen zoals de vorige keer.

Dus ben ik serieus aan 't twijfelen of ik er niet goed zou aan doen me eigenlijk eens een jaar bezig te houden met kortere afstanden, 10 kilometer, 10 mijl, of maximum een halve, en pas nadien weer een beetje te denken aan die hele marathon. Misschien willen mn wielrennersbenen dan wel wat meer hardlopen en minder geblesseerd zijn, het zou aangenaam zijn.

Ga ook eens een podoloog opzoeken, goed adres gekregen van Erik, dus we gaan die meneer een dezer dagen eens opbellen voor een afspraakje, en dan eens werk maken van het kortere loopwerk, zeg ik nu, want m'n hart klopt toch sneller voor een marathon dan voor om 't even welke 10 kilometerloop...

Groetjes

Birger

8 Opmerkingen:

  • At 11:30 p.m., Blogger Johan zei…

    Dat is echt balen. Indien de kwetsuur er is, zou ik toch overwegen niet te lopen. Er komen nog marathons.

    Ik zit zelf ook nog te twijfelen. De kinesist heeft het vandaag nog maar eens gezegd: niet lopen maar rustig opbouwen naar de volgende. Dit jaar heb ik voor het eerst een echte loopkwetsuur. 1 jaar stilgelegen, 12 kg bijgekomen en dan ineens terug alles beginnen geven...

    Hou je sterk en ik zal je nog wel tegenkomen zeker. Verder te bespreken tussen pot en pint.

     
  • At 11:32 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Je voelt zelf wel als het kan ja of neen hé ... sterkte in je beslissing!!! Ik hoop dat je erbij zal zijn, maar doe inderdaad geen domme dingen voor jezelf. Zoals Johan aanhaalt : er volgen nog vele marathons!

     
  • At 6:32 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Birger, jij bent de enige persoon die correct kan oordelen of je kan meedoen of niet in Luxemburg. Je hebt wel erg veel karakter en kunt goed afzien. Dat kunnen we aflezen uit je vorige marathonprestaties. Ik hoop voor je dat je fit aan de start kan komen, zonder maanden kiné na de finish.
    Greetz

     
  • At 8:34 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Balen, hoor !
    Dat ziet er idd niet goed uit.
    Misschien een contradictie voor een snelle man als Achieltje, maar door vooral heel traag (Z1) te lopen op training vermijd je ellendige blessures en door geduldig traag te lopen, word je vanzelf sneller.
    Sneller worden door trager te gaan lopen, ik geloofde er eerst ook niets van, maar er zit veel waarheid in.
    We duimen toch voor een mirakel in Luxemburg.
    Succes !

     
  • At 2:13 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Mo bol toch,

    Ak ik da hier azo lees é amai, kword er nog eens aan herinnerd hoe jij het laatste jaar bent doorgekomen,... Kvraag me echt af of het wel nog goed is om die marathon in Luxemburg te lopen. Is iets om naar uit te kijken,klopt, maar wil je daarvoor zoveel pijn lijden? Het is me al langer dan vandaag opgevallen dat je niet deftig kunt wandelen en met moeite de trap af kunt... Maak het dan aub niet erger en zoek zo snel mogelijk professionele hulp in.

    Ik ben er alleszins voor je... altijd trouwens!

    Hou van jou! Veel succes en maak de juiste beslissing ivm zaterdag...

    Zoen

    Maaike

     
  • At 7:30 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    ik geef maaike gelijk ik zou je zelfs de kans niet geven om te kiezen , niet doen zou ik zeggen marathons genoeg , maar je hebt maar 1 lichaam en dit zegt op dit moment ik kan zo niet verder . Een marathon is geen 5km wedstrijdje dat je even gaat uitlopen , voor een marathon moet je ervoor met een goed gevoel zitten , sorry maar starten zou compleet waanzin zijn.

     
  • At 8:50 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ik moet Koen gelijk geven alln jij kan beslissen of je de marathon loopt.
    Maar gun jezelf in het vervolg wat meer tijd om verstandig te trainen en een degelijke trainingsopbouw in te lassen.

     
  • At 9:25 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Erik heeft een percentje bij die podoloog want alle Beisbroek(st)ers zijn door Erik reeds klant bij deze persoon.

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog