Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

25 mei 2006

Testen met 't kot open

Het was nog eens tijd voor een serieus testje, om te weten of ik zaterdag wel enige kilometers zou kunnen afhaspelen. De benen voelden gisterenmorgen goed, na de middag heel eventjes tijd om in gewone kledij eens rond de hof te lopen, 1 toertje, twee toertjes, drie toertjes, nul pijn, goed gevoel op 't gras, dus beslist om 's avonds de Permekeloop mee te doen, de vierde wedstrijd voor 't loopcriterium van 't Houtland, wat ik dit jaar eens volledig wil doen, gewoon om de parcoursen te leren kennen.

Enfin, de wedstrijd dan. Had het idee om binnen een uur binnen te komen (ging over 12.2 km), 'k moet zeggen, 't ging me goed, in die mate dat ik de eerste kilometer aan ong 4' liep, en dat ook nog een paar kilometer met heel klein verval bleef aanhouden. 't Was ofwel ter plekke in elkaar vallen ofwel overleven tot het eind, 't is 't tweede geworden. Uiteindelijk deed ik er 53 min 17 over, hartslagen verschrikkelijk (gem: 184, max 196) maar een goed gevoel. Er spookte tijdens de wedstrijd maar 1 iets door m'n hoofd, als mn benen dit kunnen, dan moet het zaterdag ook maar lukken. Er is zo'n kinderverhaaltje of spreuk, waarin men zegt: als je maar iets hard genoeg wilt, dan kom je der... Ook Koen Jonckheere was op de loop, jammergenoeg niet gezien tijdens 't lopen (te ver voor me) en ook niet nadien, nochtans een hele tijd blijven hangen, samen met onze Beisbroeklopers.

Straks vertrekken we al richting Ardennen, we springen nog binnen op een tentoonstelling van Orchideeën, brengen wel nog een bezoekje aan de geitenboer met kruidentuin, en rijden zaterdagmorgen dan door richting Luxemburg, waar ik hoop de andere bloggers Koen en Johan tegen het lijf te lopen, Koen is in form, da's geweten, hopelijk kan Johan, net als mij ook op de sukkel laatste tijd, ook aan de start komen, kga duimen en kaarsjes branden dat 't nie meer schoon is.

Nog slechts twee nachtjes onrustig slapen scheidden ons van de eerste marathon, 58 dagen geleden begon ik te trainen, met 78 kilo op de schaal, en zag ik alles zitten. Nu ben ik al een pak kilo's kwijt, heb er wel een hoge tol voor moeten betalen, maar 'k hoop dat over de finish raak (en liefst niet op een draagberrie). Mensenlief, tot zondagavond of maandagmorgen met 't verslag. ("Den Dardennen" loopt op vlak van internet ietsie pietsie veel achter, toch de streek waar ik zit, en live verslag maken, dat zit er ook nog niet in.)

Tot dan, groetjes

Birger Allary,
Trotse drager van het nummer 5101 binnen 2 dagen...

13 Opmerkingen:

  • At 11:01 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Als ge dat kunt lopen nu ... dan is zaterdag in de sjakos ... toe tonne!

     
  • At 11:33 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Inderdaad, ik was ook van de partij. Ik heb je vreemd genoeg niet "tegen het lijf" gelopen.Misschien omdat ik redelijk laat aan de start stond en na de wedstrijd onmiddelijk weg moest. Ik heb wel je vriendin een paar keer gezien langs het parcours, dus ik wist dat je er ook moest zijn. Dan maar de laatste ronde een beetje rapper gelopen in de hoop je alsnog te dubbelen, maar je was te rap voor mij... Tot den volgende maar zeker ? Cheers.

     
  • At 12:35 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Héél véél succes in Luxemburg! Hopelijk kan je zonder problemen die marathon uitlopen en ondertussen wat genieten van de sfeer en het Bengaalse vuur en zo hé. Have fun!

     
  • At 12:56 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Succes en never give up !

     
  • At 12:57 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    vorige bericht kwam van
    http://steventrimmer.skynetblogs.be

     
  • At 4:04 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    ik weet zeker dat je het kunt Achieltje! heel veel succes met je 1e 42.195 KM!!

     
  • At 9:27 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Succes Birger !

     
  • At 12:37 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Heel veel succes in Luxemburg!!!
    Geniet ervan hoor.
    Tja een test van 12,2 in 53.17....Supergoed!!!

     
  • At 11:32 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Heel veel succes liefje, doet da goed, wees voorzichtig, forceer het niet, maar vooral: geniet ervan!!!

    Tot zondag

    Maaike
    xxxxx.....

     
  • At 7:52 p.m., Blogger Mike zei…

    Doe dat goe daar in Luxumburg. Geniet er maar van & succes.

     
  • At 11:38 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Een dikke proficiat voor het nummer 5101.

     
  • At 8:11 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Birger,
    proficiat, toch maar weer onder de 4 uur.
    Ben stiekem gaan spieken.

     
  • At 11:21 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Bol, PROFICIAT!!! Ben echt TROTS op je!!!! Wou er zo graag bij zijn, maar een enorm lastig vak hield me tegen... Kan al niet wachten tot je me alles vertelt! Echt proficiat. Ben blij dat je er het zo goed vanaf hebt gebracht, en hopelijk niet al te veel pijn hebt gehad.

    Tot vanavond

    Hou van jou! Verschrikkelijk veel!
    Vergeet dat nooit!!!

    Maaike

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog