Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

27 juni 2006

De test (x2)

Vandaag eindelijk, eindelijk, eindelijk, eindelijk, nog eens gelopen. Voor het eerst na Luxemburg, dus dan snakt ne mens wel eens naar een lekkere training. Gisteren moest ik nog uitstellen wegens wat flauwtjes, vandaag dat ruimschoots goedgemaakt.
Vanmorgen opgestaan, en de nieuwe schoenen aangebonden, en ongeveer 40 minuutjes rustig gelopen, heel traagjes, misschien 9 per uur of zo, maar gewoon genieten van het weer lopen. Eigenlijk wou ik een uurtje doen, maar stond nog met een vergadering in Brugge, waardoor ik wel moest huiswaarts keren. Met ne blaar op de rechtervoet, wellicht door de nieuwe zooltjes, maar een fantastisch gevoel.

De Asics lopen echt heel licht, heel zachte demping, en de zooltjes vallen wel nog mee, al doet de "bobbel" in 't midden een beetje raar, toch denk ik dat ik weinig aanpassing zal nodig hebben. Ofwel is het omdat ik echt snakte naar lopen dat ik me overal wel goe bij voelde. Had je me bij wijze van spreken op "catchoubotten" laten lopen, 't ging wellicht ook goed zijn.

Toen ik thuiskwam vanavond kon ik het echter niet laten om het uurtje alsnog vol te maken, dus weer de schoenen aangebonden, en nog 23 minuutjes rustig gelopen. Om toch maar te kunnen zeggen, kheb een uur gelopen. 'k Weet het, zou het beter rustigaan doen, maar de goesting is echt groot, en 't gevoel was super... Zowel vanmorgen als vanavond deed ik ter afsluiting enkele versnellingen trouwens... 'k Zie 't weer volledig zitten.

Wacht maar, 11 november gaat mijn PR op de halve (1u25m26s) eraan in Ploegsteert!!!!

Greetz

Achieltje

6 Opmerkingen:

  • At 2:25 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    01:25:26 op de halve marathon.... Not bad Birger... Mijn PR op de halve staat nog maar op 01:28:36 maar betreft toekomstige halve marathons : ik zal jouw PR als richttijd nemen ! Mijn eerstvolgende 21.1km is die van de ING Brussels op 27.08.2006. Hmm....moet lukken.

     
  • At 10:02 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Netjes jouw PR!!
    En die bobbel in je schoen.. voelt als een knikker aan he? ik moest er ook erg aan wennen (nog steeds eigenlijk).. lekker dat je weer gelopen hebt

     
  • At 10:45 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    MMMM... mooi PR op die halve... ik ga mijn PR proberen te verbeteren op de halve marathon op 10 september in Rotterdam (mijn pr : 1'23'54). Daar is het echt "vlak". let op in Ploegsteert : het is er niet echt plat zulle !!

     
  • At 12:45 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Voor je het weet ben je terug op volle toeren. Ik loop ook al jaren met Asics (nu Gel Kayano). De volgende schoenen (dit jaar) nog zullen weer van hetzelfde zijn, heel content ermee.

     
  • At 11:56 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ahaaa, goede berichten en nog betere plannen...een nieuwe PR!!! Dat gaat het zeker worden met je nieuwe schoenen incluis zooltjes!

     
  • At 7:58 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    woohoo! tof dat je weer aan het lopen bent!!!

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog