Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

16 juli 2006

Bijna dertiger

Wat hebben we de laatste dagen nog zo allemaal uitgespookt? Kort samengevat:
Donderdag 11.5km heel rustige duur, hrm 139, 1u18 gelopen
Vrijdag gerust ('s morgens als postbode (vakantiejob) gewerkt, en dan 's avonds nog de bediening in de show)
Zaterdag intensieve duurtraining: 2u35, hrm 156, +/-27 km
Zondag: 42min recup met enkele korte versnellingen


Intussen spelen we weer voor een tijdje postbode in Kortemark, elke morgen dus vroeg uit bed. En vorige vrijdag moest ik 's avonds nog gaan werken, dus het was nen zwaren dag. Toch vond ik zaterdag genoeg energie om in de brandende hitte een duurtraining te doen, er was hier wandeltocht vlakbij, dus dat maar gevolgd, zo wist ik wat ik gelopen had, de groten toer van 25.8km. Plus heen en weer zal dus ong 27 geweest zijn. Aangezien ik deze week geen wedstrijden liep, wou ik het wat pittig houden, en dus de hartslag enige slagen hoger leggen dan gewoonlijk. Leuk loopje, nadien geen last.

Het is gewoon zalig lopen met die steunzooltjes en nieuwe schoenen, alsof ik al die tijd met de handrem op heb gelopen, en nu lijkt die plots losgeschoten. Vandaag was de eerste keer in m'n "carrière" dat ik echt drie dagen na elkaar kon trainen zonder last te hebben, en ook de eerste keer dat ik niet op handen en voeten de trap op moest na een lange duurtraining. Als ik dus niet content ben dak die podoloog (en z'n mooie assistente) heb leren kennen, awel dan is niemand content in deze wereld.

Volgende week vrijdag staat er een eerste langere wedstrijd op 't programma, Dwars door Bekegem, 15km, ik kijk er al naar uit. Hopelijk kan ik die afstand goed aan en is het niet broeierig heet, alhoewel, toen ik nog koerste ging het redelijk goed in heet weer, en ook in de gietende regen, al zou iets tussenin ook heel aangenaam zijn...

Greetz

4 Opmerkingen:

  • At 7:56 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Goe bezig, wat een trainingen, zeker in zulke weersomstandigheden. Het feit dat je nu loopt zonder pijn is hoopgevend, zal wel een fantastisch gevoel geven!

     
  • At 8:31 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Fijn om te lezen dat je weer helemaal 'back' bent in de loopwereld!! Hartstikke goed. En ach...dan loop je 'gewoon' even ruim 27 kilometer!!!!! Super.

     
  • At 8:41 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Je bent weer lekker bezig Achieltje.. het gaat zeker weer de goede kant op..
    postbode als vakantiebaantje, dat lijk t mij best leuk.. zolang je maar wel een korte broek aan mag doen :)

     
  • At 1:54 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Birger,

    gij en Koen staan te bewonderen op de foto-website van het Houtlandcriterium.

    ( http://home.scarlet.be/~nd043608/FotositeCNH-Loopclub/index.html )

    Enne, ge hebt mij inderdaad weer ingehaald in het klassement, but don't worry... Ik zal je wel terug inhalen ;-) heheheh...

    Cheers.

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog