Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

05 juli 2006

Training comme dans le temps

Na het hitteloopje van zaterdag heb ik nog een paar trainingetjes gedaan, eventjes de opsomming:
Zondag: 40 min bosloop, ghr: 145
Maandag: 2u10 gefietst; ghr: 136; 55.6 km; 25.9 km/u gem
Dinsdag: 1u30 duurloopje met 4 blokjes 5' aan sneller tempo; ghr: 154
Vandaag woensdag: 5u gefietst, 132.2 km, 26.7 km/u gem; ghr: 151, max hr: 184

We vliegen er dus weer als vanouds in, heb meer goeie dan slechte dagen, komt ook wel door de goesting waarmee ik train, kwil absoluut weer vlammen. Maar kvind van mezelf dat ik het rustig hou, loop aan lage hartslag, en bijgevolg heel laag tempo, duurloop is aan net geen 7 min per km, maar 't zal me echt worst wezen, al was het aan 8 min, khou me aan die lage harstlagen, binnenkort dan weer wat snelheid erbij, en dan komen we er wel.

Petje af voor alle helden die zondag de Guldensporenmarathon liepen, ik hield het na 40 min oververhit voor bekeken, helden zoals Koen, Marnix en Steven waren toen aan hun calvarietocht bezig, een ware veldslag bijna. Chapeau voor die mannen, in dergelijke hitte, ongelofelijk.

Ondertussen komt de gedachte om weer een marathon te lopen wel heel vaak langs, ik twijfel echt waar ik zou lopen, de Kustmarathon, ooit mn eerste marathon geweest, of zoeken we 't gezelschap op van menig andere blogger die kiezen voor Eindhoven, Reims, Etten-Leur of waar dan ook? Kweet het niet meteen. Voor 't gemak zou ik de kustmarathon kiezen, dicht bij de deur, zo is mn grootmoeder ook eens tevreden dat ze kunnen komen kijken (gratis met de kusttram zelfs, dus zeker goed), of kiezen we toch maar iets anders, kweet het echt niet. In elk geval, als ik nu blijf trainen zoals ik bezig ben, sta ik er wel eind dit jaar, dan is 't gelijk waar het is.

Anyway, nog snel iets eten en dan slapen, zal vandaag wel lukken, na een mooi duurtrainingetje.
Greetz

Achieltje

3 Opmerkingen:

  • At 2:30 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Als je je goed voelt, kan je er ook een paar lopen hé!

     
  • At 2:45 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Birger, ik heb nog een interessante link gevonden cfr Houtland-criterium foto's. Gij staat er ook enkele keren tussen ! Veel zoek- en kijkplezier !

    http://home.scarlet.be/~nd043608/FotositeCNH-Loopclub/index.html

     
  • At 2:54 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Lekker dat het lopen weer goed gaat Achieltje!

    wist je trouwens dat jij deze week weblog van de week bent op www.dehardloopkrant.com

    of heb ik een bericht gemist?
    Koen Fillet vorige week en deze week jij!

    http://www.dehardloopkrant.com/artikel.php?date=2006-01-14%2018:28&id=Weblog%20van%20de%20week

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog