Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

09 juli 2006

Sint Maartensloop Koekelare

Gisterenavond voor het eerst sedert Luxemburg nog een wedstrijdje gelopen. Het was een beetje in het duister tasten wat het zou worden, na heel wat competitieloze weken, en nog maar pas weer beginnen trainen, plus dat het een wel zeer korte afstand was, 7 km pas, over rondjes van goed 2300 meter. De angst om weer gedubbeld te worden zat er toch wel eventjes in, lol.

Voor de start dan nog Koen tegen 't lijf gelopen, die me wist te vertellen dat hij in 't klassement net voor me stond. Maar m'n klassement valt niet meer te redden nu ik al enige wedstrijden heb gemist en er nog een paar als doorgedreven training moet aanschouwen.

Wedstrijd zelfs was best leuk, ik startte achteraan, om mezelf te behoeden tegen een te wilde start, maar dat bleek geen nut te hebben, in de eerste ronde liep ik als een bezetene, alle blessure frustratie uit het lijf lopend en doorkomen na de eerste ronde in 8'02", voor 2350 meter toch best snel. Wat z'n gevolgen had in ronde's 2 en 3, die elk in meer dan 9' werden afgehaspeld, wat m'n eindtijd bracht op 27'04", toch een aardig stukje onder de grens van 4' per kilometer. Er is dus nog heel wat hoop, en 't lopen gaat zo makkelijk... Het is nu uitkijken naar 21 juli, dan is het in Bekegem weer van dat, over 15 km, dus dan zien we wat we waard zijn op langere afstanden, hopelijk trek ik de positieve lijn door.

Donderdag komt m'n tweede vakantiejobje erbij, dan start ik bij de post, dus dagelijks vroeg uit de veren. In combinatie met het weekendwerk zal dat wel niet bevorderlijk zijn voor de conditie denk ik, maar we geven ons 200%, kwil er dit jaar nog eens staan. Intussen heb ik ook vernomen dat ik 't eerste weekend van augustus niet moet werken normaal, dus da's goed nieuws, kan ik zeker aan de weblogloop deelnemen.

Allez, tot loops

Birger

7 Opmerkingen:

  • At 3:35 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Proficiat Birger, ben blij dat het na die misérie toch terug vooruit gaat. Toch een behoorlijke tijd neergezet.

     
  • At 4:56 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Jippie!! Leuk dat je mee kan komen lopen in Gierle!

     
  • At 6:50 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Dju, ik zat in Werchter, anders deed ik ook mee in Koekelare. Sterke loop trouwens

     
  • At 9:51 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    ik vond dat ge nog behoorlijk rap waart zulle... Anyway, mooie prestatie. Ik heb je achteraf op 't terras nog gezien maar ge moest waarschijnlijk weer gaan werken hé... In Bekegem zet ik een halve liter aan de kant. Cheers.

     
  • At 10:19 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Santé, zo vlammen, en dan vooral die eerste ronde. Blijkbaar ben je goed herstelt van die blessure.

     
  • At 10:59 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    WEBLOG VAN DE WEEK!
    Hey Birger, ik weet niet of je het al gezien had (ik althans niet) maar je weblog is WEBLOG VAN DE WEEK geweest (in de week tot 8 juli).
    Moest je het nog niet weten dat weet je het nu.
    Zie volgende URL:

    WEBLOG VAN DE WEEK

     
  • At 1:27 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Proficiat met je titel "Weblog van de week"

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog