Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

29 juli 2006

Eerste PR met de zooltjes

Na de wedstrijd in Bekegem had ik niet meer gelopen, nul komma nul, de reden? Vakantiejob bij de post, en de hittegolf die ons overvalt, niet meteen iets waar ik zo'n vriend mee ben, slaapproblemen, overmatig zweten en dergelijk meer zijn steevast mijn deel, dus vind ik het verstandiger om dan maar wat te rusten, en niet te lopen.

Toch stond er gisteren nog een wedstrijd op 't programma, de 10 miles van Wenduine, starten langs de (veel te smalle) zeedijk van Wenduine richting de Haan, beetje kustbaan, en dan de polders in, tot in Blankenberge en terug.

Veel ambitie was er niet, ik was al van 's morgens vroeg wakker (4u30) om de post te gaan bedelen in Kortemark, redelijk wat werk, plus nog de week afsluiten met de collega's... dan nog eventjes snel een fietscomputertje halen en installeren bij mensen die ik ken, dan snelsnel zak gaan maken, onderweg nog een braadworstje eten (ongeveer m'n enige eten van de dag) en dan snel naar Wenduine, vlak voor de start pas aangekomen (parkingproblemen ook nog).

De loop zelf dan. Al bij al een mooi toertje, maar warm, warm, warm. Begonnen achteraan, dus tussen 't volk, ideaal om jezelf niet kapot te lopen in 't begin. Eens op de grote baan dan in cruise control gezet voor enige kilometers, 't geeft een kick om zoveel mensen in te halen tijdens 't lopen, echt leuk. Liep zonder hartslagmeter, gewoon op gevoel, niet doorgaan, maar er een stevig tempo inhouden. Van tussentijden geen flauw benul, kilometrage stond maar om de 5km, en dan nog niet juist ook. Alles ging supergoed tot ongeveer km 11 (schat ik), eventjes een dipje, maar vond ik niet erg, laatste km dan nog een stevig doorgezet, en pas op de finish zag ik mijn tijd: 1u08m00s. Sneller dan ik dacht, want ik had 't gevoel zo'n 13 te lopen, gewoon een tempootje, niet hard, gewoon doorlopen, maar die tijd... dat betekent zo'n 14.3 km per uur, toch behoorlijk stuk sneller dan verwacht. Dit is dus m'n eerste PR op de nieuwe zooltjes... Eerlijkheidshalve moet wel gezegd worden dat dit m'n allereerste 10 Miles ooit was, dus zelfs al had ik er 2u over gedaan, 't zou ook een PR zijn...

Nadien met enkele Beisbroeklopers ook nog een (heel lekker) hapje en drankje genuttigd bij Dorien en Martin, van kwaliteitsslagerij Huys, met een eigen traiteurdienst, je kunt dus al raden dat de hapjes meer dan gewoon lekker waren. Heel gezellige afsluiter van de avond.

Volgende week 2 wedstrijden, vrijdag avond Ardooie (Houtlandcriterium, 15.5km) en zaterdag dan de weblogloop in Gierle (10 mijl). PR verbreken zal er zaterdag niet inzitten, met dag voordien zo'n wedstrijd, maar dat hoeft daar ook niet, 'k zal ervan genieten om weer heel wat mensen te zien, en nadien nog een beetje eten (de kilo's zullen er nooit afraken zo).

Allez, mylords, mylady's, gegroet u allen

Achieltje

8 Opmerkingen:

  • At 8:35 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Om half vijf op en dan ook nog 'even' een PR lopen! 14,3 Km/u ? super! die zooltjes zijn blijkbaar wonderzooltjes. Gefeliciteerd Birger

     
  • At 1:22 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    wow Achieltje, da's wel supergedaan zeg, en dan nog na een werkendag! wat moet dat niet geven als jij eens lekker uitgerust aan de start van een 10 mijl verschijnt!! Tot volgende week (waar ik je absoluut niet ga proberen te volgen :-))!

     
  • At 8:56 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Dat zijn echte wonderzooltjes!!! Hartstikke goed zeg, om na zo'n lange dag een PR te lopen!
    Tot zaterdag.....kom je ons tegemoet lopen als je klaar bent?

     
  • At 10:47 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Zeg man, mijn PR op de 10 miles staat op 01:10:58 ( lange afstanden liggen mij niet zo goed ) Anyway, das goed om te weten dat ge zo'n rappen zijt ! Misschien kunt ge me de volgende keer "hazen" ??? Cheers !

     
  • At 12:44 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Schitterend resultaat, proficiat! Zomaar eventjes zonder noemenswaardige voorbereiding zulke tijd neetzetten. Betekent het dat je in goed voorbereid nog sneller bent?

     
  • At 6:48 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    super gelopen,en zeker met de warmte! Tot zaterdag!

     
  • At 8:11 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Goed gelopen joengne ... amuseer ullie zaterdag en b.t.w. vanaf vrijdag werk ik dus, iedere avond (niet altijd in het weekend) vanaf 16 uur in 't Ghistelehof. Ge moet maar es langskomen!

     
  • At 10:32 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Goed gelopen in De haan, .. ik was er dit jaar niet bij (ik zat nog in Nederland die dag), maar ik wil je pret niet bederven, maar het is helaas geen 10 miles in De Haan... Ik heb er in 2004 nog gelopen aan 1'01 (was 15.7 km/h). En ik vrees dat dit ongeveer de afstand is (15.7 km...). Sorry Achieltje. Maar toch sterk gelopen hoor !!

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog