Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

06 augustus 2006

Weblogloop


Gisteren de weblogloop in Gierle, prachtig parcours, schonen omloop, te zien van waar je bent natuurlijk. De taalverschillen tussen Belgen en Nederlanders waren een leuk extraatje terwijl we iedereen opnieuw ontmoetten of voor de eerste keer zagen, altijd leuk toch zo'n "blind-date-loop", bedankt Ruthje om ons die loop aan te raden, het was echt prachtig. Het fotoboek wil nog niet zo goed lukken, maar hier vind je in een open-dir een lijstje met foto's, door erop te klikken kun je telkens eentje zien, kheb ze wat kleiner gemaakt, zo laden ze makkelijker.

Wel wat moeten zoeken om er te komen, wegenwerken weet je wel, ook al eens gemist van autosnelweg, maar we kwamen toch goed terecht.

We kwamen al snel familie Spencer tegen, dan ook Koen, Ruthje, Johan en na het kleden ook de delegatie "Ollanders", met Ronald op kop, Petra, Martine,... Altijd leuk om dat taaltje terug te horen, lol. Eens op het veld zagen we nog wat bekende (Edith) en tot dan (voor mij) onbekende koppen, ik zal die blogs toch es aan m'n lijstje toevoegen, werkje voor deze week. (Sven, Geert, ...de rest moet ik nog even uitzoeken via de andere verslagjes) Zeker ook de "webloghuisfotograag" M@urice niet vergeten, jammer dat hij niet kon lopen, maar dat maakte hij ruimschoots goed door een record van 236 foto's te schieten...


Na het fotowerk en het geklets tijd voor de wedstrijd. Met de wedstrijd van gisteren in Ardooie nog in de benen (15.5 km in 1u03m18s) van start op een zware omloop, maar dat wist ik in 't begin niet, dus startte ik met tijden rond de 4m05-4m10 per kilometer, kon ik houden tot km 7 à 8, toen ging alles stukken trager, er kwam maar geen einde aan die zware zandstroken. En een hitteloper ben ik al evenmin, dus richtte ik me gauw op een tijd van 1u10, en maar rekenen en tellen om er te komen. Liep iets rustiger dan gisteren, lagere hartslagen, maar toch een aardig tempootje, en de klok sprong nog net niet op 1u10 toen ik over 't lijntje liep (1u09m58s), best tevreden, dit was de eerste keer dat ik twee wedstrijden op rij liep, kon ik voorheen nooit, blessures weet je wel, en nu gaat het zomaar.


Dan nog wat supporteren voor de andere bloggers, eerst al Ronald zien binnensprinten, alsof ie ergens heen moest op tijd... naar een PR ja, niet te onderschatten op zo'n omloop, Ronald dagelijkse trainingsijver en strikte schema's maken hem aardig snel hoor, daar horen we nog van. Ook nog even tegengelopen tot ik de dames zag komen, ondertussen alle anderen nog aanmoedigen ook natuurlijk. Erik, Petra's man, vond ik nog de grootste klepper van allemaal, gekomen voor de korte afstand, maar wegens te laat toch maar de lange afstand doen, ook al gaat het dan wat trager, hij hield er de rode lantaarnplaats en een interview aan over!!!!


Nadien nog een hapje gegeten, nog wat gedronken, en veel zien gedronken worden, heel wat verhalen ophalen, en dan opnieuw huiswaarts, na een erg leuke dag, op een prachtige omloop, ze zien me daar vast en zeker nog terug, of 't nu weblogloop is of niet, kwil die boom nog zien...

Nu wat recuperatieloopjes doen, of herstelloopjes voor onze Oranje garde, hihi. Deze week wordt het groot volume training, gedaan met werken, puur verlof dus, reken maar dat er enige uren loop en fietswerk zal gebeuren.

Greeeeeeeeetz

Achieltje

12 Opmerkingen:

  • At 5:52 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Hoi Achieltje, ik vond het leuk jou en alle andere webloggers weer te ontmoeten! Het was een hele leuke dag in een geweldige omgeving... en jij hebt weer super gelopen! Proficiat!
    Tot de volgende keer!

     
  • At 5:53 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Het was een leuke ervaring mijn eerste weblogloop. Ik hoop er de volgende keer terug bij te zijn. Nog veel loopplezier

     
  • At 8:22 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Het was mijn eerste weblogloop en het is zeker voor herhaling vatbaar! Proficiat met je prestatie! Nog veel succes bij het lopen!

     
  • At 9:21 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Hai Achieltje!! Wat leuk om jullie allemaal te zien. Het was superleuk in Gierle met een prachtig parcours. Jij hebt ontzettend goed gelopen na je wedstrijd van de vorige dag! Top hoor. Kwam natuurlijk ook door dat spul wat je op je benen smeerde....(ik ruik het nu nog!!) Net op het moment dat ik het superzwaar kreeg, kwam jij de hoek om!! Bedankt dat je even meeliep.
    Hoezo, 'leuk taaltje'?? Jullie taaltje is pas leuk.....
    Tot de volgende keer!!!!!!

     
  • At 9:40 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Hey Achieltje, tof van je weer gezien te hebben, leuk dat je kwam tegemoet gelopen (dat maakte het voor mij wat minder erg om effe te wandelen ;-)). En ik ben nog altijd zwaar onder de indruk van je verhaal over je eerste marathon hoor ;-) Proficiat ook met je prestaties van gisteren en vrijdag!
    Tot de volgende!

     
  • At 8:43 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ha die Achiel ... onna day (ergens rond 2075 denk ik) hoop ik je eens bij te kunnen houden op een omloop als deze. Ondertussen ben ik ook begonnen met het uitdiepen van m'n linklijstje ... hopelijk is er nog genoeg plaats op 't internet :-)

     
  • At 11:35 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Zit Birger aan de testosteron ? Of niet ? Hahahaha.... Goed gelopen hoor. De volgende keer zet ik een shot in mijn arm, dan moet het wel lukken om je voorbij te "vliegen"

     
  • At 7:05 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Hoi Achieltje,
    leuk om je nog eens in real life te zien.
    't Was inderdaad gezellig in de stille Kempen.
    Die ene boom hebben we niet gezien, maar ik vond dat er bomen genoeg waren.
    't Was best een pittig parcours, dus jouw tijd mag er best wezen.
    Proficiat !

     
  • At 10:52 p.m., Blogger Johan zei…

    Dag Birger, ga je ineens een groot volume beginnen trainen? 't is te laat voor de europese kapioenschappen hé. Succes en tot de volgende keer. Was dat nu niet in kasterlee?

     
  • At 12:23 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Wat een knaltijd seg ! Er zal nog veel Leffe door mijn keel moeten vloeien om daar in de buurt te geraken. Tot een volgende keer !

     
  • At 2:30 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    he achieltje, leuk om je te ontmoeten!Ik heb genoten van de loop en mensen! see you next time.
    En goed gelopen hoor! 2 keer 10 mile is niet mis!

     
  • At 6:06 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    't Was tof ! Blij dat ik er bij was. Tot een volgende weblogloop !
    Loop ze,
    Bart

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog