Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

13 augustus 2006

Antwoord van de benen

De beentjes hebben gisteren in Torhout ook eens duidelijk gemaakt waar het op staat, ze zijn moe, overzadigd, weet ik veel. In elk geval was het gisteren de kans geweest voor mensen al Koen, om eens op een +10km voor me te eindigen. Het ging a-b-s-o-l-u-u-t N-I-E-T. Het slechte gevoel in de week was de voorbode van een van m'n slechtste wedstrijden. Ook de supporterende hulp van Vincent (die ziek langs de kant stond) kon me niet danig in het ritme brengen.

Gestart aan 3m57 (km1), dan direct uit het mooie groepje moeten lossen, en steeds trager wordende kilometertijden, gewoon niet kunnen, hartslag niet omhoog krijgen, benen als lood. Ik kon nog een paar kilometer de schijn hoog houden, (4km in 16min45min) maar daarna ging de kaars uit voor een paar kilometer. Er zaten zelfs kilometers bij van bijna 6 minuten, trager zelfs. Tot ik er de laatste 3.5km toch nog in slaagde die turbo aan te steken, hartslag omhoog te trekken en een meer dan behoorlijke snelheid te lopen (laatste 3.5 km in 14min10sec). En helemaal kapot was ik niet, gewoon leeg, nul fut in de benen. De 2 Duvels in geschenkverpakking, die we krijgen bij het inruilen van ons nummer, maakten echter al veel goed. Zo vergat ik eventjes wat minder gelukkig te zijn met een tijd van 58min10 seconden, over de wedstrijd van exact 13km (=13.4 km/u). Deze week nog wat verder rusten, kine alvast eens opzoeken, ook bezoekje aan mn sportarts sluit ik niet uit.

Met trage lopers groeten

Birger

9 Opmerkingen:

  • At 2:45 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Balen!! maar ja, het kan niet altijd meezitten.. je moet ook eens slechte loopjes hebben.. anders kun je je nooit verbeteren :).. koppie op..komt allemaal wel weer goed

     
  • At 9:29 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Iedereen heeft wel eens een slechte dag.
    Niet wanhopen every cloud has a silver line.
    Of iets in dien aard.
    Je weet wel wat ik wil zeggen.

     
  • At 9:30 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Maak je geen zorgen, je neemt gewoon de laatste tijd wat teveel hooi op je vork : je lichaam protesteert gewoon wat tegen, neem wat verdiende rust en de prestaties keren gewoon terug.

     
  • At 9:47 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Hoi Birger,
    Ik denk dat een weekje rust in jouw geval wonderen kan doen. Test nadien ook eens of je in de buurt van je HRmax komt. Indien niet bezoek je best die sportarts.

     
  • At 10:35 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ach ja, er zijn wel eens van die dagen dat het allemaal niet zo 'loopt'! Volgende keer weer beter Achieltje! Neem nog maar een Duveltje en vergeet deze wedstrijd....(al vind ik dat je 'm wel goed gelopen hebt hoor, 13 km in 58 minuten!!)

     
  • At 8:28 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Wat kan ik nog toevoegen aan het professionele advies van mijn collega-bloggers?
    Misschien 1 ding om over na te denken ... als een complete offday je nog 58' over 13k opleverd, dan breng ik een sjaal mee als ik nog eens tegen je moet lopen; dan vat ik alvast geen kou als je me voorbij spurt!!
    Efkes rusten en 't is terug in orde ... kop op!!

     
  • At 9:44 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    shit man ! Dé kans laten liggen om enkele puntjes van je af te snoepen...damned. ;-)

     
  • At 11:46 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Iedereen heeft wel eens een offday en al bij al is een gemiddelde van 13.4km/h nog niet zo slecht , er waren zeker nog lopers achter u die wilden tekenen voor die tijd

     
  • At 3:30 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    zoals de rest al zei: gewoon een baaldagje joh. Jammer dat dat dan net op een wedstrijddag moet gebeuren, maar ja. Gelukkig kon de Duvel je toch al wat opbeuren. Rust nu maar effe lekker en dan komt allemaal weer goed!

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog