Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

21 augustus 2006

Vaart en waterspelen

Plan: wachten tot de buien overgaan en dan een vaartspelletje gaan doen van 1u30.

Uitgevoerd: ja, tussen de buien in vertrokken, onderweg wel enkele serieuse vlagen gevangen, de Groene 62 (oude spoorwegbedding) leek meer op een rivier dan op een fietspad. Toch kon het mij niet weerhouden om fartlekgewijs wat versnellingen, kort en lang in te bouwen, gewoon afhankelijk van 't parcours. Begonnen op een heuveltje, niet te snel gelopen, dan heuvelaf korte versnelling, en dan een lange ertussen gestoken, kortom, alles afgewisseld, een heel snel, dan wat trager, kort-lang, op "moeilijke" ondergrond, makkelijke,.... Beetje vanalles dus. Na een half uurtje wou ik toch wel stoppen, het regende, donderde en bliksemde serieus wat rond m'n oren, maar de would-be atleet in mij bleef volharden en maakte toch het geplande anderhalf uur vol.

Garmin vertelde dat we samen 16,60 km hadden afgelegd, in 1u30, dus een gemiddelde van precies 11 km/u, en een maximum gehaald van 19 per uur (in de allerlaatste versnelling). Daarmee verbruikte ik een goeie 1663 kcal. Tevreden mens die hier zit, vooral omdat ik de hartslag bijna elke keer weer tot 145 kon doen zakken, zonder extreem traag te moeten gaan, dus kben blij. Plaatjes uploaden lukt niet, dus 't grafiekje, wat ik graag es had getoond, zal voor een andere keer zijn.

Morgen hopelijk wat beter weer, kheb zin om eens een schoon toertje te gaan fietsen...

Groetjes

Birger

3 Opmerkingen:

  • At 9:57 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    leuke training!

     
  • At 12:01 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    door de wind, door de regen ... dwars door uwen teeeeeeen (of herinner ik mij de woorden van Ingeborg weeral niet goed?)

     
  • At 4:18 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Wat een enorme hoeveelheid calorien verbruiken jullie toch! Bij mij houdt het wel op met een paar 100. (doe ik toch iets verkeerd)
    Misschien moet je de volgende keer een bootje meenemen....lekker peddelen

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog