Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

22 augustus 2006

De eenzame fietser is niet zo sterk

Morgen bel ik mijnheer Boudewijn De Groot op, de eenzame fietser is helemaal niet zo sterk, die arme sukkelaar vraagt zich dat nu al zolang af.

Een paar slechte nachten gehad, niet in slaap raken, en als 't dan bijna lukt een mug horen zoemen, man man man, ik zie graag beestjes, daar nie van, maar toch liever geen muggen terwijl ik slaap. Nu, eigenlijk ging het wel behoorlijk vandaag, ik plande een twee tot drie uur te fietsen, het weer was er ideaal voor, maar 't werder er iets meer dan 4, 4u15 om precies te zijn, in die tijd legde ik 115km af, goed voor 27.1 km per uur. Nochtans had ik na 3u 28.5 en na 3u30 28 gemiddeld, maar mijn bidon was al leeg van kilometer 90, en iets later mn kaars ook, dus de laatste 15km gingen nog aan iets rond de 19 tot 20 per uur, leeg, leeg, leeg. Onderweg speurend naar fruitbomen, uiteindelijk een half rijpe peer kunnen plukken, met als resultaat dak nog meer dorst kreeg. Nu, kben toch thuis geraakt, maar kdenk dat ik morgen toch maar rustig ga trainen...

Onderweg was 't wel leuk, langs de Brugse vaart was een junior uit het Oostende Noordzee-team blokjes aan 't trainen, kzette me beetje in z'n wiel, leuk, zo een paar kilometer aan 36 per uur. Hij wou me toen lossprinten ook, maar ik kan nog aan 43 rijden, kdenk dat die jongen dringend wat beter moet gaan trainen...

Mooi toertje trouwens, eerst richting Oostende, dan Nieuwpoortse vaart, via kleine wegen tot in Koksijde, de Hoge Blekker beklimmen, naar De Panne, Adinkerke, Veurne, en zo naar Lo-Reninge en dan langs de Ijzer tot in Diksmuide en langs Keiem naar huis, kzal proberen 't kaartje mee te geven, gisteren lukte het niet om plaatjes up te loaden, Vandaag duidelijk wel. Zal ook m'n harstlaggrafiekje van gisteren proberen te posten, altijd sierlijk om zien...


't Grafiekje van mn fartlek gisteren, snelheid en hartslag, schoon om zien e, lol.


Groetjes hoor

Birger

9 Opmerkingen:

  • At 7:21 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Yow, Birger. Aan het trainen voor de duathlon? Dat grafiekje is wel leuk om te zien, hoe de hartslag telkens mooi mee gaat met de snelheid.
    Greetz

     
  • At 12:47 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    @ Pauwtje: Best dak gin goeie zwembroek liggen heb, of kging nog een paar uur baantjes trekken, lol, Van Lierde goan uitdagen op de Ironman...lol

     
  • At 8:35 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Mooie training Birger!

     
  • At 8:39 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    probeer volgende keer geen halfrijpe peer te eten maar kies een exemplaar dat zichzelf al spontaan tot perensap heeft herleid ... da's beter tegen den dorst!

     
  • At 9:24 p.m., Blogger Stefaan zei…

    27 km/hr voor 115km en dat alleen is sterk gereden.

     
  • At 5:21 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    RE : Ploegsteert
    ALs je wil je pr verbeteren, wil ik je met alle plezier hazen naar een scherpere tijd...(en da's geen grapje) - ik zie even in mijn agenda of ik er kan starten (is normaal wel zo gepland, maar het kan nog veranderen..) Ik laat je wel iets weten eerstdaags.

     
  • At 10:39 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Als ik da grafiekje bekijk zie ik een gemiddelde snelheid van ongeveer 13 km/h.
    Ben je nu aan 't stoefen met 27 per uur of is er iets mis met de snelheismeter.

     
  • At 9:59 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Mooi tochtje! Maar hebben ze bij jullie in Belgie geen kranen om onderweg je bidons een keer bij te vullen?

     
  • At 10:00 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Hoe krijg je het voor elkaar om zo snel te fietsen. Je lijkt wel een echte tourfietser, die gaan ook al zo hard! 115 km.....hoeveel is het naar Driebergen? Maar ja, dan moet je ook weer terug....

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog