Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

05 januari 2007

Begingeneriek

Een eerste post van het nieuwe jaar mag je uiteraard niet beginnen zonder de obligatoire wensen aan eenieders adres dus: Menschen, aan ieder van uwen twege een welgemeend gelukkig jaar toegewenscht van mijnen twege. Moge het in dezes jaer des Heren 2007 voor ieder en elk van u een prachtjaer worden.

Enfin, om er toe te komen dat ik m'n uiterste best doe om m'n goed voornemen (weer meer sporten) ook waar te maken. Ondanks dat ik het redelijk druk heb (examens bijna, eindwerk bijna,...) kon ik deze week al eens de fiets opspringen voor een groot uurtje rustig fietsen, hartslag lekker laag houden, in de minder slijkerige stukken althans. Vandaag dan ook voor 't eerst sedert lang weer de loopsloefkes aangebonden, 'k wou een half uurtje lopen, 't is uiteindelijk toch drie kwartier geworden, aan amper 8.7 per uur. Tjah, weg snelheid dus. Khad Garmin gevraagd vooraf om een signaaltje te geven als mn hartslag over de 160 zou gaan. Na tien minuutjes niets gehoord, dus lekker doorlopen. Langs de spoorweg en bij valavond dacht ik een nieuw soort mus te ontwaren, eentje die 't gezang van een gsm nadeed!!!!! Ene keer deed hij twee beltoontjes, dan vijf minuutjes niets, dan weer 5 toontjes, en hij bleef me maar volgen, toch raar, welke vogel zou dat toch zijn? Kom ik op de markt, onder straatverlichting, hoor ik hem weer, kijk op mn Garmin, hartslag 161, en weer dat gezang, bleek het dus 't alarm te zijn van Garmin... Kheb dus enkele malen kort over m'n grens geweest, maar doordat ik zoch naar dat vogeltje, en dus wat trager ging lopen, kwam dat allemaal weer omlaag en weg vogeltje. Lol.

Overigens, er doet blijkbaar hier in de omstreken 't gerucht alsdat ik volop zou aan 't trainen zijn om opnieuw te gaan koersen. Woensdag op training riep er dat zelfs iemand naar mij, nog voor hij gelukkig nieuwjaar zei, riep hij al, ga je toch weer beginnen deh?
Vanwaar die geruchten komen weet ik ook niet, blijkbaar moet ik op de toertochten die ik reed (en 'k reed er amper) indruk gemaakt hebben, al ging ik daar niet vooruit... 'k Snap er geen jota meer van. Anyway, mij zien ze dus niet aan de start van 't nieuwe wielerseizoen, kben niet meer zo gek om amper een maandje te trainen en me dan tussen al 't geweld te storten. Eerst kijken hoe de nieuwe job meevalt en dan nog 3 maanden bijtellen, pas dan misschien... En eerst nog een marathon achter de kiezen steken. Maar eerst dus weer opbouwen, opbouwen, opbouwen, met of zonder gsm-vogeltje...

Groetjes

Birger

2 Opmerkingen:

  • At 12:19 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ha Birger! Natuurlijk voor jou ook een geweldig nieuw jaar!! Lachen dat je een 'vogeltje' had onderweg! Garmin maakt de meest vreemde geluiden af en toe....
    Succes met je examens, eindwerk èn je trainingen!!

     
  • At 7:43 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Probeer een blafgeluid inje Garmin te steken ... dan versnel je bij het denken aan die hond achter je :-)
    Uiteraard ook voor jou een allerprettigst 2007 met véél loop- en werkgenot!

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog