Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

19 november 2006

Sportdagje

Sedert vorige week had ik niet meer gelopen, op zondag had ik wel nog gefietst, maar in de week niets meer gedaan... Daar moest iets aan gedaan worden dus. Vanmorgen eerst de crossfiets van stal gehaald om in Sint Andries een toertje te gaan fietsen, 40km door bos en boerepaadjes, slijk en meer van dat fraais. Paar keer goed doorgetrokken, zo goed dat ik een "manivelle" (trapstang in 't nederlands) kon loskrijgen, dan maar een stukje op 1 been fietsen. Heel het boeltje weer samen steken bij een boertje en vervolgens met heel wat tijdsverlies weer op weg.

Dat ware allemaal niet erg, moesten we alle tijd hebben, maar die had ik niet, want om 14u30 wou ik al aan de start staan in de loopwedstrijd in Gistel, dus dan maar met enige winegums, aquarius en enkele lukken naar daar gereden, na me vlug in 't bad te hebben gelegd. Op tijd aangekomen, Koen en Vincent gezien in de kleedkamer, Koen Vansteenkiste daarna buiten ook tegengekomen.

Van de loop zelf verwachtte ik niet veel, met al een serieus fietstochtje in de benen... Toch ging het verbazingwekkend goed. Zo goed dat ik na 3km op m'n klokje keek en 11m40 kon optekenen, te snel gestart, maar echt veel verlies heb ik deze keer niet gehad. De wind maakte het nog knap lastig, zeker als je dan nog twee keer een brug opmoet, maar al bij al konden we redelijk tempo houden en uiteindelijk finishen in 48min25sec (over 12km), net geen 15 per uur dus, onverwacht snel, wat des te meer voldoening geeft natuurlijk. Nadien nog eentje gedronken met Koen V., die eraan hield de bloggers ene te trakteren, dus de afwezigen hadden ongelijk en Koen, g'et er nog ene tegoed, aangezien je zo vroeg weg was.

Morgen, als ik uit m'n raak, duurloop in Bredene. Voor de rest durf ik nog geen uitspraken doen, want 't is nogal druk de laatste tijd.

Groetjes

Birger

10 Opmerkingen:

  • At 5:28 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    je gaat kj achterna: meer wedstrijden dan trainingen!
    knap gelopen!!

     
  • At 8:41 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    weer een toploop Achieltje!

     
  • At 11:09 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Waw, wat een sportdag!!! Je moet je 's avonds supervoldaan gevoeld hebben!!

     
  • At 5:58 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    altijd leuk als je zo wat energie te veel hebt hé. Stevig sportief dagske zeg, en mooie tijd gelopen in Gistel!!

     
  • At 6:34 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ik ben vanmorgen uit het bedje geraakt hoor...(je wil niet weten hoe..)om te gaan duurlopen
    maar goed, zaterdag heb je "slim" gelopen, tijden om de 50 op een 12 km zijn sterk

     
  • At 8:17 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Die "manivelle" zat vorige week in zerkegem reeds los. Had je die op tijd wat vastgedraaid, dan had je nog veel tijd gewonnen hoor en kon je naast "winegums" ook nog "frutella's" eten.

     
  • At 11:19 p.m., Blogger Bruno zei…

    Ben ne nu al met duathlon wedstrijden begonnen?
    Hoeveel zul je dan fietsen bij een marathon ?
    Knap gedaan

     
  • At 6:54 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Proficiat, weer een prachttempo gelopen, klasse!

     
  • At 11:10 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    mooi zo birger ! ik had er geen rieken aan !

     
  • At 12:41 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    ohoho, wat een prestatie ;-)
    de zelfvoldoening is achteraf ook weer goed denk ik.

    nog veel succes

    greets

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog