Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

10 december 2006

Bijna werk

Deze week aan de stage begonnen, in 't Sint Amandus Instituut te Beernem, de echte psychiatrie dus, daar bij de Broeders van Liefde. Op dit moment loop ik mee op de dienst Cornelius, een afdeling psychosenzorg, eerder de chronische patiƫnten die al heel wat wegen van de psychiatrie hebben bewandeld zonder succes en dan bij ons komen... Met andere woorden: best lastige klanten op tijd en stond. Er komt wel wat agressie voor op de dienst, zo krijgen we meestal een drukknop rond de nek, een duwtje daarop en dan krijg je (hopelijk) hulp van al je collega's op de afdeling, plus nog twee dichtbijliggende afdelingen... Gelukkig nog niet nodig gehad. Misschien zou een alarm op een andere afdeling wel eens handig zijn, zo moet je meteen enkele honderden meters spurten, ideaal trainingsmomentje...

Trainen lukt me dus wat minder de laatste weken, simpelweg omdat het in school te druk was, en nu op stage nog steeds. Komen daar nog eens sollicitatiegesprekken bij, tandartsbezoekje ook, en nog wat taken en zo krijg je al snel tijdsnood. Een hele week vroegdienst was dan ook niet bevordelijk om te gaan trainen.

Maar 't belangrijkste nieuws dus: kheb bijna werk. Waarom zeg ik bijna, omdat je in deze tijden pas zeker bent als je getekend hebt natuurlijk, maar de twee gesprekken die ik had, in Sint Jozefskliniek in Pittem en Sint Amandus Beernem, waren in elk geval goed genoeg om de staf ervan te overtuigen om me respectievelijk een 8 maands en een jaarcontract aan te bieden. Nog wat wikken en wegen dus en nog een laatste sollicitatie in Ieper en tegen eind volgende week heb ik dan hopelijk een beslissing kunnen nemen. Dus voor mij mag het lopen even achterwege blijven, tenslotte is werk nog belangrijker, anders heb ik geen centjes om schoenen te kopen, laats staan om brandstof te kopen om naar webloglopen te rijden...

Al probeer ik deze week wel wat te lopen, hele week laatdienst, en kblijf daar in een studentenkamer slapen, vlak tegen de prachtige bossen, dus de ideale omgeving is er al, nu nog de loper erin krijgen...

Greetz

Birger

8 Opmerkingen:

  • At 6:49 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    spannende tijden Birger! Ik zal heel hard voor je duimen hoor!

     
  • At 8:42 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Proficiat met je nieuwe job : maak de juiste keuze.
    Dat de trainingsintensiteit momenteel op een lager pitje staat is geen drama voor jou.
    In Etten-Leur liep je een dijk van een wedstrijd zonder noemenswaardige training.

     
  • At 9:20 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ik zou zeggen, maak de juiste keuze.
    Je stage lijkt me heel interessant. Op tijd en stond wat tijd maken om te lopen kan zeker geen kwaad!Al ben ik van overtuigd dat je wel dat evenwicht bezit!

     
  • At 7:42 p.m., Blogger johan zei…

    Alvast succes met je aankomende baan.

     
  • At 10:18 p.m., Blogger Bruno zei…

    Trainingsalternatief : desnoods al lopend van en naar de gesprekken en tandartsbezoeken gaan.
    Ik duim eveneens voor je

     
  • At 12:40 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Mijn vrouwtje, Fleur, heeft vier jaar in de psychiatrie gewerkt (St.Lucia, St-Niklaas), niet te onderschatten, succes!

     
  • At 10:07 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    ik snap niet dat je geen CV naar VW Vorst hebt opgestuurd ... ze zoeken daar nog mensen om een gouden handdruk te geven ...

     
  • At 1:05 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Hey collega,
    Ik ben ook psychiatrisch verpleegkundige. Lopen kan heel goed doen tijdens stages, dat heb ik zelf ook ondervonden. Probeer toch te blijven lopen, al is het maar heel miniem. Verder wens ik je heel veel succes met je opleiding en toekomstige job.
    Groetjes, runnergirl

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog