Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

30 november 2006

Eindejaarsloop Bredene

In tussentijd, terwijl Broeder Achiel naarstig werkt voor school en z'n laatste stage en vooral laatste lesdag voorbereid, me nog eventjes bezondigen aan een maatschappelijke ziekte, reclame genaamd.

Volgende week zaterdag is er een geweldig mooi loop in het prachtige Bredene. Het gaat om de eindejaarsloop die reeds een tijdje georganiseerd wordt, maar nu in een volledig nieuw kleedje is gestoken. Waar men vroeger in de duistere uurtjes kleine toertjes moest afmalen, krijgt men volgende week zaterdag in klaarlichte dag (start om 15u) de kans om ofwel 9, ofwel 12km te lopen, in 1 keer. Wat maakt deze loop zo mooi hoor ik je zeggen? Wel, dat je een stukje door de duinen moet (beide afstanden) en als je voor de 12 kiest zelfs een stukje over het strand!!!! En waar in België kan je dat nog doen? Inderdaad, ongeveer nergens. Buiten het lusje dat de 12 maakt op het strand gaat het voornamelijk over verhard duinenpad (geen los zand dus). Er zijn voldoende warme douches om een hele hoop mensen proper te maken... Dus geen reden om er niet te zijn aan dit prachtige stukje kust.

Nog even de gegevens op een rijtje: Wanneer: 16 december, start om 15u, inschrijven vanaf 13u30 in het sportcentrum van Bredene.
Parcours: langs de poldervlakte richting duinengebied.
Prijs: amper 2.5 euro, en nadien krijgt iedereen een aandenken (vorig jaar rugzakje, jaar voordien stappenteller,...)

Nog een reden nodig? Achiel loop in hoogsteigen persoon mee, desgewenst geef ik nog enige toeristische uitleg... Dus met z'n allen daarheen...

Groetjes

Birger

8 Opmerkingen:

  • At 8:25 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Count me in ... I'll be there! We doen zelfs met enkelen van de tennisclub mee

     
  • At 12:37 a.m., Blogger Achieltje zei…

    @ Koen: 't is wel loopwedstrijd e, dus laat die tennisrackets en ballen maar thuis... Die Leffe's die daar na het tennis gedronken worden mag je wel meenemen anders...

     
  • At 9:12 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    ik loop in Lier die dag ... als er genoeg wind staat kan er misschien wel een beetje zand overwaaien?

     
  • At 11:14 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Veel succes daar in 'breninge'. Ik blijf het plezier voorlopig in Lier zoeken. Tenzij mijn familie, en die isotone drank waarvan sprake, me op het laatste moment zou overhalen er een dagje kust van te maken. Veel succes

     
  • At 11:31 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Je maakt een goede reclame.....we zouden er bijna voor naar Belgie komen! Ik ben eigenljk van plan om de week erna een halve te lopen, dus moet een beetje de krachten sparen. Veel plezier in Bredene en hel veel succes. Je neemt toch geen lukken mee hè? Anders komen we misschien toch.....

     
  • At 6:35 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    misschien kom ik ook af... Maar dan zal ik wel een SGEE-match moeten missen. We zien wel. Cheers

     
  • At 11:11 p.m., Blogger Bruno zei…

    Sorry, zal er niet geraken, loop 's anderdaags de Kerstcorrida in Deerlijk
    Next time better luck ?

     
  • At 5:55 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    en hoe was het...
    welke afstand liep je en welke tijd?

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog