Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

25 november 2006

Trappistenbezinning

De laatste schooluren tikken weg, nog een stage in het vooruitzicht (4 weken psychosenzorg in St Amandusinstelling Beernem), een examenweek, en dan zit het er allemaal op. Het klinkt mijzelf ook wat raar in de oren, kdacht dat ik eeuwige student zou blijven.

Als soort afsluiter hadden we donderdag en vrijdag een bezinningsmoment ingericht bij de paters van Westvleteren, inderdaad, die van het beste bier ter wereld, waarvan we er trouwens telkens eentje kregen bij de maaltijden (bij 't ontbijt niet nee) en 's avonds ook in het gastenverblijf, en 't moet gezegd, de trappist van Westvleteren is echt heeeeeeel lekker. Jammergenoeg waren er geen verkoopdagen toen wij er waren, dus kwamen we zonder bier terug. (Toch zonder bier in flesjes, in 't lichaam zal er wel nog wat overschot gezeten hebben...)

Maandag beginnen we aan de laatste lesweek, wat dus ook betekent dat een resem taakjes dienen afgewerkt te worden. Daardoor begint de voorbereiding op een voorjaarsmarathon volgend jaar natuurlijk ook iets later, maar dat geeft niet... Luxemburg is pas eind mei dacht ik...

Ook volgend weekend geen tijd voor duurlopen, we gaan op voorbereidingsweekend voor snoezelkamp, een kamp voor mensen met een diep mentale handicap. En op zondagmiddag doet een goedheilig man hier in de buurt zijn toertje langs enkele gezinnen met kinderen, en gezien ik hem persoonlijk nogal ken, moet ook ik bij elk bezoek zijn...

(Bijna ex-)studentengroetjes

Birger

6 Opmerkingen:

  • At 10:28 p.m., Blogger Bruno zei…

    diverse taken : bedoel je daarmee alle soorten trappistebieren testen ?
    Ik heb blijkbaar mijn job verkeerd gekozen

     
  • At 10:19 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    spijtig dat ze de legerdienst hebben afgeschaft ... nu zal je moeten gaan werken om man te worden!

     
  • At 7:36 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ik weet hoe het is. Ik ben echter begonnen met 4 maanden stage en moet nog 4 maanden naar school. Waarschijnlijk zal ik nog 3 jaartjes op schoolbanken gaan zitten. Mijn master behalen!
    Succes met alles!

     
  • At 11:53 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Trappistenbezinning ... laat je me es weten waar ik daarvoor kan inschrijven???? (en bestaat daar ook een tapcursus voor????)

     
  • At 2:31 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Een weblogmeeting in een trappistenklooster ?? Ik ben van de partij!!

     
  • At 8:17 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Heb al eens een West-Vleteren 12 gedronken de dag voor een wedstrijd. Goe poeier!

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog