Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

21 januari 2007

Whoooooooooooooeeeeeeehoooooeeee

Stilaan sijpelt het binnen: school is gedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!! Vrijdag afgesloten met het laatste examenfeest: de eindwerkpresentatie. Presentatie verliep onverwacht slecht, normaal ben ik de rustigste van de hoop, blijkbaar was ik nu de enige die aan de zenuwen ten onder ging. Gelukkig kon ik in de vragenronde nog es alles verduidelijken, en zo weergeven dat ik wel degelijk wist over wat ik bezig was (Titel eindwerk: Verpleegkundige begeleiding van patiënten met chronische terugval, ondertitel: Als de cirkel een draaikolk wordt...).

Uiteraard is het nog even wachten op het papiertje, en dus ook op de 100% zekerheid dat we geslaagd zijn, maar aan de examens die ik gemaakt heb, heb ik weinig twijfel overgehouden. Bij m'n mondelinge kon ik het behoorlijk uitleggen.

Zaterdag dan weer m'n "bioritme" opgenomen, kon niet slapen 's namiddags, teveel energie, dus besliste ik in extremis om me aan een mountainbikerit te wagen (met de crossfiets welteverstaan). Dus naar Torhout getrokken waar ik kon kiezen uit 25 en 50 km, plan 1 was om die 25 gewoon volle bak te rijden, tegen alle principes, plan 2 was die 50 te doen, maar iets rustiger. 't Is uiteindelijk geen van die twee geworden, gewoon 50 met 't eerste uur helemaal 't gashendel open, en na de splitsing spaarzaam omgesprongen met de krachten, en enkel in de zware stukken slijk (tot 25cm diep) eens door te geven. Uiteindelijk deed ik er 1u58 over, voor net geen 50km, in 't slijk. Aardig doorgetrapt. Ok, complete waanzin, tegen alle normale schema's in, maar na de examens, en zeker na mijn wel heeeeeeeeeeeeel lange schoolcarrière, deed dat verschrikkelijk deugd.

Vanmorgen dan nog es Beisbroek opgezocht, heel rustig met de groep meegelopen, uiteindelijk aan 16km gekomen, net geen 9 per uur gemiddeld. Me deze keer wel aan maximumpols van 160 gehouden, toch een klein beetje krachten sparen hé.

Tot 1 februari heb ik nu weinig tot niets te doen, behalve wachten, en kamer eens kuisen, er zal dus wel tijd genoeg zijn om de conditie bij te werken. En dan wachten tot de volgende weblogloop zeker? Hopelijk kan ik er dan wel bij zijn, Mol heb ik spijtig genoeg moeten missen (eerste keer dak eentje mis, dzjudedzju). En dan eens beginnen marathons zoeken, als 't aan mij ligt wordt het opnieuw Luxemburg (19 mei), de sfeer vorig jaar was fantastisch, zeker voor hun eerste inrichting, aankomst onvergetelijk. Maar kheb er nog een paar in gedachten: nacht van Vlaanderen (nooit gelukt wegens examens), Guldensporen (idem) en Flanders Fields (ook steeds bezet), keuze genoeg. Eerst kijken hoe het werk meevalt, en daar een beetje aan wennen, voor we al andere zaken beginnen te plannen...

Tot een dezer,

Bijna ex-student Birger

7 Opmerkingen:

  • At 10:32 p.m., Blogger Stefaan zei…

    Proficiat met uw examens. Nu een job naar wens en veel goede tijden op loopwedstrijden. succes

     
  • At 11:11 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Ik ga heel hard duimen voor je, maar eigenlijk weet ik zeker dat jij geslaagd zal zijn! Geen twijfel mogelijk!

    En eindelijk het werkleven instappen zi, en binnen hier en zoveel jaar zijt get werken beu en wilt ge weer gaan studeren ;) You'll never know... hihi.

    Hou van jou

    Maaike

     
  • At 2:12 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Hoeraaa, je bent vast geslaagd!! Na al de examens kon je je energoie even in het fietsen en lopen steken! Moet een goed gevoel zijn geweest. Wij zijn ook niet in Mol geweest, jammergenoeg! Volgende keer weer!
    Wanneer heb je je uitslag?

     
  • At 4:57 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Proficiat!
    Ja na al dat leren en examens doen, kan dat zeker deugd doen!

     
  • At 8:27 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    piep ex-jarige afgestudeerde!! Ik raak eindelijk eens terug op je blog, 't wilde al een weekje niet lukken (hij wilde maar niet "inladen" of zoiets). Dus bij deze nog een dikke proficiat met je verjaardag en uiteraard nu ook met je afstuderen!! Nu effe lekker genieten van je vakantie hé!!

     
  • At 9:16 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    dus je gaat eindelijk volwassen worden!?
    't moest er ne keer van komen hé .... :-)

     
  • At 11:28 p.m., Blogger Bruno zei…

    Geen afsluitfuif ?
    Dit moet toch na ieder laatste examen. Of wordt het de langste nacht of dodentocht als studieafsluiter ? (kwestie van iets anders te doen dan bier zuipen)

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog