Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

16 april 2007

Tropisch gekwijl

Zondagavond toch even op tv de beelden bekeken van de Fortis Marathon Rotterdam. De eerst vrouw die binnenliep binnen 2u30, maar waar ik aan moest denken is aan die vele atleten die op dat moment ergens tss finish en half wedstrijd moeten gelopen hebben. Dat wordt serieus afzien dacht ik. Spontaan dacht ik terug aan de heldenverhalen over de In Flanders Fields marathon, waar ook bij dergelijke verhitte omstandigheden gelopen werd. Loodzware wedstrijd, iedereen die uitgelopen heeft, al dan niet illegaal, is volgens mij meer dan een klepper. Tegelijk toch gekwijl, omdat ik er niet bij kon zijn, zou pas een echte uitdaging geweest zijn... Tropisch gekwijl...

Op 't werk gelukkig niet zo druk zondagmiddag zodat ik een van m'n favoriete renners op een fantastische wijze Parijs-Roubaix kon zien binnenrijven... Stuart O'Grady rijd Boonen, Hoste, Flecha en andere Ballans op minuten. Prachtig. Je moet weten dat ik in de lokale pronostiek praktisch altijd O'grady invul, ook al is het een wedstrijd die hij absoluut niet kan winnen, ja, zelfs als hij niet meedoet zou ik hem er durven bijzetten. Supporteren heet dat dan. Je kunt je dus al voorstellen dat ik met plezier de finale meegevolgd heb. Meeleven met een renner in volle finale, je inleven in de koers, mijmeren over dagen dat je zelf een deel van de koers was... Kwou dat ik erbij zat... Kwijlkwijl, tropisch gekwijl...

Verhitte groeten

Achieltje

Labels: ,

2 Opmerkingen:

  • At 9:33 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    lap, heel mijne pc nat ... gij met uw gekwijl ...

     
  • At 10:11 p.m., Blogger Stefaan zei…

    Prachtige winnaar, prachtige renner maar Hoste was ook niet slecht en had weeral pech

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog