Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

31 mei 2007

Joop de microob

Een kleine viespeuk zorgt voor enige rem op m'n marathonvoorbereiding. Khad het moeten weten, het liep te goed de laatste tijd, er moest wel iets tussenkomen. Kleine Joop, de ambetante microob, heeft zich ergens in mn keel genesteld, vanwaar hij zorgt voor irritatie, koppijn, fluimen, minder adem, en meer van dat fraais waardoor lopen niet meteen het eerste is waar je aan denkt.

Vorige week was het nochtans goed geweest, elke dag (tot vrijdag) getraind. Zelfs een lange duurloop van 28km (van werk naar huis) ertussen. Ongeveer elke dag 2u tot 2u30 training, lopen of fietsen. In 't weekend liep het dan niet zo goed, voelde me toen al wat suf, gerust, maandag intensief badminton gaan spelen, dinsdag van 't zelfde, maar de geplande looptraining heb ik toen geschrapt. Gisteren en vandaag (donderdag) was het helemaal uit met de pret. Joop drong helemaal door. Bij momenten gaat het, bij momenten minder. Morgen was er normaal de stratenloop in Zwevezele (Houtlandcriterium) gepland... 't Zal njet zijn als 't is gelijk vandaag. Ook zondagmorgen (Mc Bride Run) laat ik nog in 't midden, 't heeft weinig zin om jezelf nog meer uit te putten, nog zieker te worden.

Plannen rijzen om de Nacht te laten vallen (of tenminste: de poging tot snelle tijd te staken). Hoewel het nog drie weken is... Feit is dat ik dit weekend de grootste test had gepland door de twee wedstrijden op drie dagen, en dat die nu wegvallen. We zien wel. Als we er nu niet in slagen om deftige tijd neer te zetten zal het voor Eindhoven zijn!!!

Groetjes

Achieltje

Labels: ,

6 Opmerkingen:

  • At 9:44 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    ik zou gewoon eerst echt uitzieken, als ik in jouw plaats was. Nu forceren heeft géén enkele zin...er wachten je nog meer mooie wedstrijden later in het seizoen !
    Spoedig herstel, en sterkte ..

     
  • At 2:34 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Vorig jaar hetzelfde meegemaakt. De week voor de 20 van Brussel ook te bed gelegen met griep. Toch naar Brussel vertrokken en op hartslag gelopen.
    De week erna op McBride een record gelopen op de halve marathon en op de NVV eveneens geschitterd.
    Ik zou zeggen dat je het moet proberen...
    Als ik mn drie uur niet haal tijdens NVV loop ik mss ook te Eindhoven.
    Hopelijk tot zondag zou ik zeggen.

     
  • At 9:44 p.m., Blogger Stefaan zei…

    Herstellen, nog wedstrijden genoeg. Maar ik moet van niemand spreken of goede raad geven, 'k ken mezelf, 'k doe zelf van die stommiteiten. :-). Wat je ook beslist, succes!

     
  • At 5:10 p.m., Blogger Jogginggirl zei…

    geod herstel gewenst ! enne, eenmaal uitgeziekt zal die form wel rap komen zunne !

     
  • At 6:11 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Achieltje, ik hoop dat je ondertussen al wat aan de beterhand bent. Succes.

     
  • At 12:26 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Sterkte!! Wanneer joop weg is zal je het wel wat rooskleuriger bekijken!

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog