Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

07 december 2007

(V)enthousiast naar 2008...

Opgemerkt dat ik al van 14 oktober niets meer heb gepost... Da's wel heel lang precies... Is er dan niets gebeurd hoor ik u afvragen... Natuurlijk wel, er is zodanig veel gebeurd dat ik niet eens de tijd had om mijn hersenen te laten draaien op "blogsnelheid".

Gelukkig is het heel kort samen te vatten: werken, werken, werken... Naast m'n full time job heb ik er eind oktober nog een part time in een rustoord bijgenomen. Met in het achterhoofd het idee om genoeg centjes te verdienen, ten eerste om m'n gebroken versnellingsbak te betalen (ja hoor, opnieuw autopech gehad...), en ook al om een centje opzij te houden en aan een nieuwe auto te denken.

Een maandje later is mijn bovenkamer helemaal overhoop gehaald. Het werk in het rustoord was verschrikkelijk afstompend, veel te veel om in veel te korte tijd gedaan te krijgen, in een sfeer die je allesbehalve graag doet werken... Genoeg om het helemaal spuugzat te worden, en het begin deze maand al voor bekeken te houden. Ik fiets wel naar het werk als het moet.

Halfweg de maand ook op de zesdaagse van Gent geland, en het deed goed om heel wat renners te zien, zowel naast als op de piste. En dan generatiegenoot Iljo zien ronde's pakken... Om kippenvel te krijgen.

Wat is er nog meer beslist: eind mei ga ik met m'n oom Patrick en een delegatie vakbondsmensen de Mont Ventoux bedwingen, en als het even kan 3 maal op een dag, wat al neerkomt op een 160km, uiteraard helft klimmen, helft dalen. Dat zal ook wel enige uren in beslag nemen, en dus zullen we daar niet onvoorbereid mogen aan de voet staan. Neem daarbij nog een licht overgewicht op dit moment, en je merkt dat er nog wat werk aan de winkel is.

In het voorjaar krijg ik ook de kans om met een jeugdploeg mee op stage te gaan naar Salou. Vergis je niet, geen weekje uitgaan, integendeel, in Salou valt keihard te trainen, 15km landinwaarts heb je immers al serieus wat beklimmingen...

En zo vallen alle puzzelstukjes in elkaar: Enkel nog full time werken in Beernem geeft me voldoende tijd om een trainingsprogramma te volgen. Als ik er nu al kan aan beginnen, en mee op stage, beschik ik hopelijk in het voorjaar al over een goeie conditie om ofwel een marathon te lopen, ofwel een resem wielerwedstrijden af te werken, of zelfs de twee. Als de conditie maar beter wordt en we eind mei makkelijk die grote molshoop daar een paar keer kunnen temmen...

Hehroet iedereen

Achieltje

14 Opmerkingen:

  • At 1:11 a.m., Blogger Kelly zei…

    Laat je maar eens gaan... die molshoop zal getemd worden
    en zal zelfs afzien als jij dat doet... hihi

    Je kunt het! Ookal moet alles wijken... je zal bereiken wat je wil bereiken...

    Dus ook langs deze weg,
    succes ermee!
    En moest je iemand nodig hebben om je gespierde benen in te wrijven...

    Groetjes en knuffel,
    vanwege Kelly X

     
  • At 6:28 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Helaba, ik wens je een heel sportief en voortvarend 2008 toe ... van Inge en Koen, Kyliaan, Jarni en Kjetil

     
  • At 7:44 p.m., Blogger Jogginggirl zei…

    intussen is 't al 2008 en hopelijk niet te druk meer op 't werk, zodat je nog een beeke tijd over houdt om te gaan sporten ! veel succes in 2008 !

     
  • At 11:54 p.m., Blogger Cremke zei…

    Eerst en vooral prettig 2008. 't is toch nooit met Philippe Van Vooren dat je naar de Ventoux gaat? Hij gaat ook met een groep en zijn ook van plan om hem op een dag langs de 3 wegen te beklimmen

     
  • At 8:15 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    t is hier wreed kalm !

     
  • At 3:42 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Achieltje, ik heb een vraagje??

    Wij zijn op zoek naar lopers die de Roparun al lopend en fietsend af kunnen leggen, zonder luxe!
    Er zijn wat jongens geblesseerd geraakt.
    De Roparun vindt plaats in het Pinksterweekend. Het is een estaffeteloop van Parijs naar Rotterdam. Vast wel van gehoord maar dit
    team maakt het zichzelf mega-zwaar.
    Je doet dit met 8 lopers en 7 fietsen, geen volgbusjes, masseurs en catering.
    Heb je eventueel interesse?

    Ik hoor heel graag van je,
    Sandra Bol

     
  • At 5:11 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Achieltje heeft nieuwjaar 2008 niet gehaald !

     
  • At 9:59 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Kan er iemand mij vertellen wat er aan de hand is met Achieltje ????

     
  • At 8:08 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Achieltje is gestorven...

     
  • At 4:37 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Dag Achieltje,
    Ik ben even komen loeren, nog veel succes ook in het hardlopen
    sportieve groetjes
    Patrick

     
  • At 10:52 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Naar 't schijnt is Birger al maanden ziek ? Wie kan dit bevestigen ??

     
  • At 1:52 p.m., Blogger Cremke zei…

    Nog steeds werken in Beernem en genoeg tijd om te trainen? Maar niet om te bloggen

     
  • At 10:42 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    (V)enthousiast naar 2009 ... 2010 ... 2011... 2012 .... enz...

     
  • At 1:14 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Een sportief en gezond 2009 toegewenst!!!
    Jan en carine

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog