Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

23 augustus 2007

Flexibiliteit vs sportiviteit

Het liep de laatste weken lekker op training, vlotjes fietsen (zelfs es 161km!!), vlotjes lopen (tot 2u), gewoon alles in orde. Conditie aan 't beteren, gevoel betert, gewicht mindert...

Maar ik werk nog altijd in de verpleegkunde, sector berucht om z'n fameuze werkschema's, en da's me dit weekend pijnlijk duidelijk geworden. Zaterdag had ik vrij en een fietstochtje van zomaar eventjes 161km ingelast. Heel leuk losjesweg blijven rijden. Zondag moest ik op voor vroegdienst, dus had ik nadien wat loslopen gepland. Op het eind van de vroegdienst belde de nachtwaakster echter ziek af, zodat er een vervanger diende gezocht te worden. Gezien alle andere full-time's of in verlof waren, of gingen, of een medisch attest hebben die nachten verbiedt, schoot er nog maar 1 iemand over... Deze jongen mocht zich na vroegdienst wat te slapen leggen en werd dan om 21 terug verwacht voor 10 nachtelijke uurtjes.

Het heeft allemaal niet zo'n positieve invloed op de conditie, want ook dag nadien de nacht, dagje uitslapen en weer de vroegen... Om je bioritme lekker helemaal ondersteboven te smijten. Bijgevolg van zaterdag tot nu nog niets gedaan, maar daar komt gauw weer verandering in, we nemen binnenkort de draad weer op.

Mylords, mylady's, gegroet u allen,

Achieltje

2 Opmerkingen:

  • At 12:43 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Dit zijn gekende situaties, heb een vrouwtje werken in de verzorgingssector. Dit is eerder regel dan uitzondering!

     
  • At 5:18 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Geef mij de hand want je werksituatie lijkt op die van mij af en toe!.
    En daardoor ook niet altijd zin en fit om sportief bezig te zijn.
    Maar rust maakt ook sterk.
    Groet Rinus.

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog