Achieltje's weblog

Schakende, psychiatrisch verpleegkunde studerende, aan fietsen werkende halve gare die iets heeft met de mythische afstand marathon, schildpadden, tekenen, en vele dromen

17 mei 2007

Tiens tiens

Nu snap ik het helemaal niet meer. Kort samengevat: vrijdag St Rembert, 10km in 39:25, nadien beseft dat dit een PR was, tussen pot en te grote pint beslist een marathon te lopen. Te vermoeid aan de start in Visé, resultaat: 3u26m13s, weer een PR. En gisteren, na twee dagen rusten, hervat in de Permekeloop in Jabbeke, 12.1km, binnen in 47m02s, sneller dan ik ooit gelopen heb in een wedstrijd... Drie wedstrijden op rij supergoed en voor mijn doen heel snel. Zou ik dan gewoon stilaan de form beginnen krijgen?

Beetje onzeker toch voor de start, drie dagen na een marathon, nog niet gelopen, veel gewerkt, dus 't was wat koffiedik kijken. Besloten om toch rustig proberen te starten, na een km echter in 3m40 wist ik dat 't weer van dadde was, ook km2 even snel, en toen vertrokken, ietsje gas terug, dan nadien weer 't gas wat open. Maar kben, denk ik, constant onder de 4min/km gebleven. Nochtans goed mn hartslag in de gaten gehouden, ietsje lager gelopen dan ik gewoonlijk doe. In de laatste km zelfs een iets vertragende Koen Jonckheere en Johan Watthy bijgebeend, die me normaal toch een tijdje voorblijven op korte wedstrijden. De tijd van 47m02 verbaasde mezelf dus helemaal, ook de daarbijhorende snelheid van 15.4 per uur... Op naar de 16 zou ik zeggen.

Nadien was er uiteraard een blondje om te herstellen (Leffe welteverstaan), en dat maakte de avond alleen nog mooier dan hij tot dan toe al was voor mij. Krijg steeds meer zin in de Nacht van Vlaanderen, en steeds sneller lopen... Laat de McBride Run maar komen, kwil weten wat ik op de halve kan op dit moment.

Groetjes

Achieltje

10 Opmerkingen:

  • At 6:59 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Zeer sterk gelopen hoor!Dat laat het beste verhopen voor de mc-bride run en de nacht van Vlaanderen.
    Ik zal moeten beginnen geloven dat Leffe echt helpt!
    Doe zo verder.

    groetjes

    johan

     
  • At 7:40 p.m., Blogger johan zei…

    Gij zijt gewoon beresterk aan't lopen!

     
  • At 8:26 p.m., Blogger Stefaan zei…

    Een natuurtalent. Uw bioritme op zijn best? In ieder geval zeer sterk. Ik denk dat er op dit moment geen hond geschikt is voor uw snelle benen. :-) succes bij uw volgende races.

     
  • At 9:02 p.m., Blogger http://paardterugopstal.skynetblogs.be zei…

    Da kan nie op met joen , da liegt an die "bloende" nie allene peize daj gewein in "topform ziet !! Proficiat zenne !!

     
  • At 9:52 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    Nog 5 weken voor de Nacht. Als je je wat toespitst denk ik dat je een heel erg mooie tijd kan neerzetten! Ik zal dan wel 10 minuutjes later toekomen zodat je al een Leffe kunt klaarzetten ;)


    Greetz, Fré

     
  • At 10:52 p.m., Blogger Bruno zei…

    De oplossing voor de 12uren loop : je de dag ervoor poepeloere zat drinken, 5 supermega pakjes frieten met veel te veel saus eten en dan hoeven de andere 5 lopers niet lopen want je loopt die 12u alleen uit en legt 146.58 km af terwijl we van een goede pint genieten (alhoewel een goede pint in Nederland ?)
    Toch niet doen dus !

     
  • At 9:47 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    knap hoor...drie op een rij !
    Je bent zeer sterk bezig, zou ik zo zeggen. Geniet gewoon verder van het lopen en de wedstrijden,

     
  • At 5:42 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    dedju, ben in Visé 2 minuten na u angekomen ... anders hadden we samen die Leffe kunnen drinken ...

     
  • At 9:10 p.m., Anonymous Anoniem zei…

    Zeer sterk bezig Birger, zou het misschien een bijverschijnsel zijn van een werkende homo sapiens?
    Heel veel succes bij je volgende wedstrijden en dat de snelle mannen maar beginnnen rekening te houden met "onze" Birger... CU...

     
  • At 11:00 a.m., Anonymous Anoniem zei…

    laat die leffe maar komen !

     

Een reactie posten

<< Naar de weblog